Οι τάσεις στον σχεδιασμό κοσμημάτων.

Date

Για έναν σχεδιαστή, μια τάση είναι ευλογία ή κατάρα, ανάλογα με το πώς την βλέπει.

Instagram

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Οι τάσεις μπορεί να φαίνονται σαν εμπορικοί περιορισμοί στη δημιουργικότητα και τη μοναδικότητα για κάποιους. Ενώ για άλλους μπορεί να είναι ένας χρήσιμος οδηγός για τη μετάφραση του οράματός τους για τον τελικό καταναλωτή.

Οι πιο επιτυχημένοι που υιοθετούν τάσεις επιλέγουν μια ή δύο τάσεις που τους αρέσουν και αγνοούν ό,τι δεν τους ταιριάζει. Το πιο σημαντικό είναι ότι ερμηνεύουν πάντα αυτό που είναι στη μόδα μέσα από το δικό τους φακό. Αφήνουν έτσι την αισθητική τους υπογραφή σε κάθε trendy στυλ.

Τα σχέδια παρακάτω είναι παραδείγματα κοσμημάτων που ενσωματώνουν κάποια πτυχή μιας τάσης σε μια συλλογή. Αλλά διατηρούν παράλληλα την ταυτότητα του δημιουργού, με τις τάσεις να χρησιμεύουν ως καθοδηγητική έμπνευση και όχι ως εμπόδιο.

Ένθεση

Η τρέχουσα ερωτική σχέση των σχεδιαστών με το χρώμα είναι από μόνη της μια μακροσκοπική τάση. Είναι εμφανής στη παραγωγική χρήση έγχρωμων ένθετων πολύτιμων λίθων μεταξύ επωνυμιών όπως οι Mason & Books, Sorellina, Jacquie Aiche και Retrouvai.

Δαχτυλίδι σφραγίδα Sorellina από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με ροζ οπάλιο και διαμάντια.

Για τους σχεδιαστές που εδώ και καιρό θεωρούν το ένθετο ως σήμα κατατεθέν της μάρκας, έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε άφθονο λάπις λάζουλι, τυρκουάζ και μαλαχίτη.

Σήμερα, αυτά τα υλικά είναι απλώς το σημείο εκκίνησης για πολλές ακόμη μοναδικές επιλογές πολύτιμων λίθων. Σκεφτείτε: ροζ οπάλιο, αχάτη από βρύα, χρυσόπρασο και χαλκηδόνιο – όσο πιο ξεχωριστό ή ασυνήθιστο, τόσο το καλύτερο.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον για το ένθετο είναι το πρακτικό του στοιχείο. Η χρήση μεγάλων κομματιών χρωματιστών πολύτιμων λίθων, και συχνά των λιγότερο ακριβών ποικιλιών, είναι μια οικονομική εναλλακτική λύση αντί του χρυσού ή πολλών πολύπλευρων, πιο ακριβών λίθων

Ωστόσο, η τάση αυτή δεν μοιάζει να είναι συνετή. Αντίθετα, αποπνέει μια χαρούμενη, μαξιμαλιστική, γεμάτη πολύτιμους λίθους εμφάνιση.

Η Mason & Books χρησιμοποιεί όλα τα είδη ένθετων στις συλλογές κοσμημάτων της. Αυτές είναι σχετικές με γλυκά, παιδικά μοτίβα, όπως μια πασχαλίτσα, ένας φιόγκος και μια καρδιά. Ενώ το στυλ παραμένει το ίδιο, κάθε κομμάτι είναι εγγενώς μοναδικό στο είδος του. Ανάλογα με την προμήθεια λίθων από τον σχεδιαστή Jamie Books.

Το Mason & Books είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ανάμειξης λίθων με λεπτομέρειες και ένθετων πολύτιμων λίθων, συνδυάζοντας το καλύτερο και από τα δύο στυλ.

Mason and Books “Large DNA Heart Pendant” από κίτρινο χρυσό 14 καρατίων με μαύρο όνυχα, οπάλιο Αιθιοπίας και διαμάντια.

Αυτή η τάση αποτελεί επίσης υπογραφή για το brand της σχεδιάστριας Kirsty Stone, Retrouvai. Πάντα χρησιμοποιούσε ένθετα στη συλλογή της. Η σειρά “Lollipop”, συγκεκριμένα, φιλοξενεί έναν πολύπλευρο πολύτιμο λίθο μέσα σε ένα ένθετο “φωτοστέφανο”. Η εμφάνιση είναι τολμηρή και ώριμη για ενδιαφέροντες χρωματικούς συνδυασμούς.

Η Sorellina, η επωνυμία που την διοικούν οι αδελφές Nicole και Kim Carosella, έχει κάνει το δαχτυλίδι με σφραγίδα δικό της. Κάτι που δεν είναι εύκολο. Με τη χρήση ένθετου ολοκληρώνει με διαμαντένια και χρυσά γράμματα και σύμβολα. Το στυλ έχει μεγάλη επιτυχία που το βρίσκει κανείς και σε μενταγιόν.

Η Jacquie Aiche, εν τω μεταξύ, κάνει το ένθετο να μοιάζει με brand. Με τα χίπικα στυλ μωσαϊκά της που ισοδυναμούν με αναβαθμισμένα κοσμήματα για παιδιά των λουλουδιών.

Προσέξτε τα σχέδια με πολλαπλά ένθετα που χρησιμοποιούν επίπεδα από ένθετα, à la Orly Marcel, και το μάτι της τίγρης, το οποίο επιστρέφει, αφού δεν ήταν δημοφιλές τα τελευταία χρόνια.

Σμάλτο

Πριν από μερικά χρόνια, το σμάλτο ως τάση έφτασε στο απόγειό του. Με σχεδόν κάθε νέα συλλογή από ανεξάρτητο σχεδιαστή να παρουσίαζε ένα στοιχείο σμάλτου στις σειρές του.

Τώρα, η τάση έχει κατασταλάξει σε ένα υγιές βουητό. Με πολλές μάρκες να χρησιμοποιούν τις πολύχρωμες δυνατότητες των υλικών. Αν και αυτό έχει σημασία για το όραμά τους και όχι από πίεση να ανέβουν στο τρένο.

Όπως και το ένθετο, το σμάλτο είναι ένας τρόπος για τον πειραματισμό σας με πολλά χρώματα χωρίς να πληρώσετε μια περιουσία. Επιπλέον, ενώ οι πολύτιμοι λίθοι πρέπει να αναζητηθούν, οι σχεδιαστές μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους προσαρμοσμένες αποχρώσεις σμάλτου για να εκπληρώσουν τα οράματα του καλλιτεχνικού τους κόσμου.

Melissa Kaye “Lola Hoops” από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με διαμάντια και παστέλ μπλε σμάλτο.

Η Melissa Kaye υπήρξε αναμφίβολα ο ηγέτης της τάσης. Πρωτοπαρουσίαε χρώματα που απλά δεν τα έβρισκε κανείς στην αγορά των εκλεκτών κοσμημάτων, όπως το καυτό ροζ και το λαμπερό κίτρινο. 

Αφού παρουσίασε αποχρώσεις νέον, προχώρησε στα παστέλ. Οι αγοραστές, και οι πελάτες, ανταποκρίθηκαν σε όλα αυτά. Απέδειξαν ότι κανένας δημιουργός δεν πρέπει να περιορίζεται στα δοκιμασμένα από το φόβο ότι τα νέα σχέδια δεν θα πουλήσουν.

Ο σχεδιαστής Selim Mouzannar δείχνει με δεξιοτεχνία πώς να παρουσιάσει κανείς μια τάση με τον δικό του τρόπο.

Αν η Melissa Kaye είναι μοντέρνα, η ομώνυμη μάρκα του Mouzannar είναι μια ωδή στην παράδοση και τις τεχνικές των αντικών.

Η άποψή της για το σμάλτο είναι εξειδικευμένες αποχρώσεις σε συνδυασμό με διαφορετικούς πολύτιμους λίθους ή τονίζοντας ένα χαραγμένο μοτίβο guilloche. Κατά συνέπεια, η αίσθηση είναι εντελώς διαφορετική.

Το κοσμήματα cocktail 

Ένα τολμηρό διαμάντι ή πολύτιμος λίθος σε ένα χοντρό χρυσό πλαίσιο δεν είναι κάτι καινούργιο.

Και όμως, οι σχεδιαστές έχουν μια φρενίτιδα με το δαχτυλίδι κοκτέιλ. Πειραματίζονται με τις τοποθετήσεις και την επιλογή πολύτιμων λίθων για να δώσουν στο στυλ, που χρονολογείται από την ποτοαπαγόρευση, τη δική τους εκδοχή. Η διάθεση είναι φωτεινή και ζωηρή, πολύ μετα-πανδημική και εορταστική, φέρνοντας στο νου ποτά δίπλα στην πισίνα στο Palm Springs.

Το στυλ είναι μια αντικατάσταση αυτού που συνηθίζαμε να ονομάζουμε “δαχτυλίδι του δεξιού χεριού”. Με το να αγοράζετε μόνοι σας, τη νέα καταναλωτική διάθεση στα κοσμήματα, αντί για κοσμήματα μόνο για αρραβώνες και επετείους, δεν υπάρχει ανάγκη να οριοθετήσουμε στυλ δαχτυλιδιών.

Η εμφάνιση είναι τόσο δημοφιλής που δημιούργησε έναν συγγενή της, το κρεμαστό κοκτέιλ.

Κολιέ Gemella Jewels “Double Bubble” από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με περίδοτο 1,38 καρατίων.

Η Gemella κατασκευάζει εντυπωσιακά μενταγιόν με πολύτιμους λίθους σε χοντρό χρυσό πλαίσιο στην χαρακτηριστική βαριά αλυσίδα με μπάλες. Ενώ τα νέα δαχτυλίδια “Loop” της Retrouvaí είναι η τελευταία καινοτομία της μάρκας που κάνουν ένα απλό δαχτυλίδι με πολύτιμους λίθους να μοιάζει εντελώς μοναδικό.

Το “Power Pinky” της Arielle Ratner είναι αδιαμφισβήτητα κλασικό και κομψό, και όπως και τα υπόλοιπα κοσμήματα, σούπερ τολμηρό. Αλλά και για καθημερινή χρήση, όχι μόνο για ειδικές περιστάσεις.

Waves

Ondyn “Sparkler Earrings” από κίτρινο χρυσό 14 καρατίων με 1,9 καράτια διαμάντια.

Κάνοντας ένα βήμα πίσω από το χρώμα για να συμπεριλάβουμε διαμάντια και μέταλλα στη συζήτηση, υπήρξε μια μεγάλη αλλαγή στα σχήματα πρόσφατα. Τα γραφικά, γεωμετρικά σχέδια δίνουν τη θέση τους σε πιο οργανικές, κυματιστές εμφανίσεις. 

Η τάση αυτή είναι μια καλή πρακτική για την κατοχύρωση της ταυτότητας της επωνυμίας κάποιου. Για μια εταιρεία που έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την Art Deco, είναι ιδανική για να την προσπεράσει. Για τους σχεδιαστές που έχουν απήχηση στις καμπύλες γραμμές, η τάση είναι εξαιρετική. 

Τα σημερινά κύματα στα κοσμήματα αντικατοπτρίζουν μια τάση που έχει κατακλύσει την οικιακή διακόσμηση τα τελευταία χρόνια. Με σχεδιασμό προϊόντων εμπνευσμένο από τις καμπύλες και τα όχι και τόσο σοβαρά σχήματα κινημάτων όπως το Memphis Group της δεκαετίας του 1980.

Με την τάση για πιο απαλές γωνίες στα έπιπλα και στο ντιζάιν του σπιτιού —όπως η αναβίωση του κυρτού καθρέφτη του Ιταλού αρχιτέκτονα Ettore Sottsass— ήταν θέμα χρόνου μέχρι ορισμένοι σχεδιαστές να αποδώσουν τις δικές τους εκδοχές κοσμημάτων.

Η ανερχόμενη μάρκα Ondyn έχει ολόκληρη τη σειρά της βασισμένη σε στριφογυριστά, αισθησιακά σχήματα. Με σχεδόν κάθε κομμάτι να είναι αρθρωτό και να κινείται μαζί με τον κάτοχο του, το Ondyn ταιριάζει απόλυτα σε σχέδια που μοιάζουν με κύματα.

Aurelia Demark “Ric Rac Bracelet” σε κίτρινο χρυσό 18 καρατίων.

Η συλλογή “Ric Rac” της Aurelia Demark είναι μια κομψή και γλυπτική εκδοχή των κυματιστών σχημάτων. Με τα κυματιστά βραχιόλια και δαχτυλίδια με υφή που μοιάζουν με κομμάτια κειμηλίων.

Για τη 15η επετειακή συλλογή της, η Jemma Wynne μεταμόρφωσε απλές χειροπέδες και βραχιόλια σε κυματιστό μοτίβο με διαμάντια και χρωματιστές πολύτιμους λίθους.

Heavy Metal

Brent Neale “Small Diamond Petal Earrings” από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με διαμάντια.

Τα ογκώδη χρυσά κοκτέιλ κοσμήματα είναι το τέλειο πέρασμα στην επόμενη τάση, το τρέχον πάθος με τα βαριά μεταλλικά σχέδια.

Ένα εμπορικό σήμα που είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της αισθητικής είναι η Brent Neale. Με τις πλούσιες ερμηνείες της για τα δαχτυλίδια αντίκες “gypsy-style”, στα οποία οι πέτρες είναι σχεδόν χωνευτές.

Όπως οι περισσότερες τάσεις, το ίδιο το στυλ δεν είναι ολοκαίνουργιο. Καθώς υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να φτιάξεις και να φορέσεις κοσμήματα. Τα trend-starters είναι γνωστά ως τέτοια επειδή έχουν αναβιώσει ένα στυλ που δεν είναι επί του παρόντος συνηθισμένο. Ή έχουν δημιουργήσει κάτι μοναδικό σε αυτό. 

Η αγάπη του Brent Neale για τον χρυσό έχει πολλές πιο ογκώδεις χρυσές τοποθετήσεις. Όπως ζουμερά, στρογγυλεμένα πλαίσια ή το αγαπημένο από τους θαυμαστές του δαχτυλίδι “Petal”. Σε όλες αυτές το μέταλλο και η πέτρα είναι εξίσου σημαντικά στο σχεδιασμό. 

Η κατά παραγγελία σχεδιάστρια κοσμημάτων Jonne Amaya χρησιμοποιεί τη λέξη “metal-prominent” για να περιγράψει τη δουλειά της. Αυτή είναι ο αντίποδας ενός κλασικού δαχτυλιδιού με διαμάντια σε πινέζα – ένας κατάλληλος όρος για να περιγράψει την τάση. 

Η Lindsey Scoggins δημιουργεί χαρακτηριστικά πλαίσια για πέτρες που είναι προκλητικά με πολλούς τρόπους, αλλά χρησιμοποιούν πολύ μέταλλο. 

Δαχτυλίδια με δύο πέτρες

Jemma Wynne “Anniversary Bypass Ring” από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με ρουμπελλίτη, μπλε τουρμαλίνη και διαμάντια.

Ένα βαρύ χρυσό πλαίσιο εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες κοσμημάτων, συμπεριλαμβανομένων των κοσμημάτων δέσμευσης, όπως τα δαχτυλίδια αρραβώνων. Ομοίως, ένα δαχτυλίδι με δύο πέτρες είναι μια μεγάλη τάση για δαχτυλίδια, ειδικά για νυφικά.

Αυτή η τάση είναι πιθανότατα ένα trickle-down look από τις Ariana Grande και Megan Fox. Έτσι έκαναν το ντεμπούτο τους με δαχτυλίδια αρραβώνων με δύο πέτρες το 2021 και το 2022, αντίστοιχα.

Καθώς το στυλ μπήκε στην πολιτιστική επικαιρότητα, πολλά ζευγάρια αποφάσισαν ότι ήθελαν το δικό τους toi et moi δαχτυλίδι.

Μια θαυμάσια πτυχή της τάσης των δαχτυλιδιών με δύο πέτρες είναι ότι προσαρμόζεται εύκολα στην αισθητική της μάρκας οποιασδήποτε εταιρείας και δεν απαιτεί την επανεφεύρεση του τροχού. Ένα διαμαντένιο μονόπετρο μπορεί εύκολα να γίνει δαχτυλίδι με δύο διαμάντια.

Τα δαχτυλίδια με δύο πέτρες αποτελούν εδώ και καιρό θεμελιώδες κομμάτι του έργου της Jemma Wynne. Συχνά με τον χαρακτηριστικό συνδυασμό λευκού διαμαντιού και σμαραγδιού των σχεδιαστριών Jenny Klatt και Stephanie Wynne Lalin (και πολλές άλλες παραλλαγές έκτοτε). Ορισμένα από τα πιο πρόσφατα δαχτυλίδια με δύο πέτρες της μάρκας ήταν περισσότερο σε στυλ bypass.

Δαχτυλίδι Darius από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με επιχρύσωση 24 καρατίων, ροζ ζαφείρι 1,3 καρατίων και διαμάντι αντίκα σμαραγδένιας κοπής 0,52 καρατίων.

Η Darius, δημιουργός κοσμημάτων εμπνευσμένων από την αρχαιότητα, ενσωματώνει μοναδικές και σπάνιες πέτρες στα δαχτυλίδια με δύο πέτρες, ακόμη και στα σκουλαρίκια-κρακούς.

Το Uniform Object, εν τω μεταξύ, είναι το τέλειο παράδειγμα του να κάνεις ένα δαχτυλίδι με δύο πέτρες δικό σου. Στα σχέδιά της, οι δύο κεντρικές πέτρες συχνά δεν είναι καν στο ίδιο επίπεδο. Με την μία στο πλάι του δαχτυλιδιού και αρκετές μικρές πέτρες pavé να είναι σκόρπιες σε όλο το κομμάτι.

Το στυλ με δύο πέτρες της Briony Raymond, είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση. Ακόμη ενσωματώνει ένα πολύ χοντρό χρυσό πλαίσιο με τη γοητεία toi et moi.

Παιχνιδιάρικη νοσταλγία

Eéra “Smile Ring” από χρυσό 18 καρατίων με επιμετάλλωση ροδίου και διαμάντια.

Οι σχεδιαστές της Millennial είναι εξαιρετικά νοσταλγοί της παιδικής τους ηλικίας και συχνά εμπνέονται από τις δεκαετίες του 1980, του 1990 και του 2000. 

Ενώ το αποτέλεσμα είναι παιχνιδιάρικο, χτυπά επίσης μια συναισθηματική χορδή λόγω των συνειρμών. Η τάση αυτή μπορεί να ερμηνευτεί επί της ουσίας ή με έναν πιο αφηρημένο τρόπο.

Το Brand Boochier, για παράδειγμα, επαναπροσδιορίζει το κλασικό παιχνίδι Slinky ως μια υπερυψωμένη, κομψή εκδοχή σε σκουλαρίκια κρίκους, βραχιόλια, δαχτυλίδια και κολιέ. Σε διαμάντια και χρυσό, και μερικές φορές χρωματιστό ρόδιο, η έμπνευση δεν είναι ακριβώς εμφανής, παίρνοντας τη ζωή της ως αφηρημένο μοτίβο. 

Η συλλογή “First Love” της Aisha Baker συνδυάζει πολύχρωμους πολύτιμους λίθους με όμορφα σύμβολα καλυμμένα με σμάλτο. Όπως λουλούδια, καρδιές, τετράφυλλα τριφύλλια και ψάρια. Τα χρώματα και τα σχήματα είναι αναμφισβήτητα νεανικά.

Boochier “Jumbo Slinkee Ring” από ανακυκλωμένο λευκό χρυσό 18 καρατίων με λευκά διαμάντια 1,9 καρατίων.

Ακόμα και η προσέγγιση του μέλλοντος από την Alina Abegg, το δαχτυλίδι “Alien”, έχει τις ρίζες της σε μια παιδική απεικόνιση απόκοσμων επισκεπτών που οι παλαιότερες γενιές αναγνωρίζουν ως ανάλογη ερμηνεία των μέσων του αιώνα.

Συνολικά, η τάση έχει τις ρίζες της στη διασκέδαση. Αντικατοπτρίζει το πνεύμα της μόδας ότι η πολυτέλεια δεν χρειάζεται να είναι σοβαρή.

Unisex

Στο μέτωπο των ανδρικών κοσμημάτων, η μεγαλύτερη τάση είναι περισσότερο η κατάργηση των φραγμών παρά ένα νέο στυλ. 

Εμπνευσμένοι από επαγγελματίες αθλητές και style icons-in-the-making, όπως ο Harry Styles και ο Timothée Chalamet, οι άνδρες -ιδιαίτερα στη Gen Z- φορούν στυλ που τις τελευταίες δεκαετίες έχουν συνδεθεί με τις γυναίκες, όπως μια κλασική αλυσίδα μαργαριταριών.

Όταν ένας πελάτης μπορεί να οραματιστεί την εμφάνιση – ας πούμε, βλέποντας έναν επαγγελματία παίκτη του μπέιζμπολ να φοράει ένα κολιέ με μαργαριτάρια κατά τη διάρκεια του World Series – μπορεί να το φανταστεί στον εαυτό του και να ψωνίσει ανάλογα.

Lizzie Mandler “Linked Necklace” από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων με διαμάντια.

Οι μάρκες το έχουν λάβει υπόψη τους. Πολλές αισθάνονται ότι όλες ή οι περισσότερες προτάσεις τους ήταν πάντα unisex, αλλά παραδοσιακά τις αγόραζαν γυναίκες. Έτσι, αναδιαμορφώνουν τη δουλειά τους.

Μόλις δείτε τις πολυτελείς αλυσίδες της State Property, τα σαγηνευτικά δαχτυλίδια με σφραγίδες και τα ευρηματικά κοσμήματα με μαργαριτάρια σε έναν άνδρα, η απουσία φύλου των κοσμημάτων είναι αυτονόητη.

Έτσι, αντί να λανσάρει μια συλλογή που την προσδιορίζει ως «ανδρική», η μάρκα, την οποία σχεδιάζει η ομάδα Lin Ruiyin και Afzal Imram, έκανε το ντεμπούτο της με μια καμπάνια το 2022 που δείχνει τα κοσμήματά τους σε ανδρικά μοντέλα. 

Μάρκες όπως η Lizzie Mandler ενσωματώνουν πλέον άνδρες και γυναίκες στις καμπάνιες τους. Τα κλασικά pinky δαχτυλίδια και τα πολυτελή χρυσά μενταγιόν που δημιούργησε η μάρκα The One I Love είναι must-haves για όλα τα φύλα.

Πηγή: nationaljeweler.com

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

διαβαστε
περισσοτερα