Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες.
Ο αντίκτυπος αυτής της αλλαγής είναι μεγάλος. Με αλλαγές όχι μόνο στον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε, αλλά και στον τρόπο προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών από τις εταιρίες. Ένας τομέας που έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη είναι το SEO ηλεκτρονικού εμπορίου. Δηλαδή η λεπτομερής διαδικασία βελτίωσης ενός ιστότοπου ή ηλεκτρονικού καταστήματος για τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα αγνοήσουν μια επιχείρηση αν δεν μπορούν να τη βρουν στο διαδίκτυο. Έτσι αυτό το γεγονός καθιστά τη σημασία του SEO ηλεκτρονικού εμπορίου αναμφισβήτητη. Αυτός ο οδηγός θα παρέχει μια επισκόπηση των βασικών τάσεων στο SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023. Επίσης και πρακτικές βοηθιτικές για τις επιχειρήσεις στην αύξηση των θέσεις κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.
Η αυξανόμενη σημασία του SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023
Το SEO ελιναι όλο και πιο σημαντικό για την επιτυχία στην ψηφιακή εποχή. Η ικανότητα των επιχειρήσεων να προσεγγίζουν δυνητικούς πελάτες, να αποκτούν προβολή και να οικοδομούν μια επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία που να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές έχει σαν βάση όλο και περισσότερο τις αποτελεσματικές στρατηγικές SEO. Οι στατιστικές δείχνουν ότι ένα εντυπωσιακό ποσοστό του 44% των ανθρώπων ξεκινά τις ηλεκτρονικές αγορές του με ένα ερώτημα σε μηχανή αναζήτησης. Οι δυνατότητες προσέγγισης αυτών των πελατών μέσω του SEO είναι τεράστιες. Μπορεί δυνητικά να έχουν αυξημένες πωλήσεις και αναγνωρισιμότητα της μάρκας.
Βασικές τάσεις στο SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023
Ενώ τα βασικά στοιχεία του SEO παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να γνωρίζουν ορισμένες νέες τάσεις και εξελίξεις στο SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι ακόλουθες ενότητες θα καλύψουν ορισμένες βασικές τάσεις που πρέπει να προσέξετε το 2023. Καθώς επίσης και βέλτιστες πρακτικές που θα είναι βοήθεια για τις επιχειρήσεις να βελτιώνουν τις θέσεις κατάταξής τους στις μηχανές αναζήτησης:
Αλλαγή της συμπεριφοράς αναζήτησης:
Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρειάζονται. Η εισαγωγή τεχνητά έξυπνων chatbots όπως το ChatGPT, η φωνητική αναζήτηση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και τα πιο εξατομικευμένα αποτελέσματα αναζήτησης έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης. Αυτές οι αλλαγές δεν έχουν περάσει απαρατήρητες. Καθώς το 51% των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιούν σήμερα τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχουν απρόσκοπτη εμπειρία στους πελάτες τους.
Τα AI chatbot λειτουργούν με αλγόριθμους επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (“natural language processing”, NLP). Έτσι τους επιτρέπει την κατανόηση των φωνητικών εντολών και την ανάλογη ανταπόκριση. Η εισαγωγή της φωνητικής αναζήτησης με βάση την ΤΝ έχει επίσης αυξήσει τη σημασία της βελτιστοποίησης του περιεχομένου για λέξεις-κλειδιά μακράς διάρκειας και τα εινόμενα σύνολα (featured snippets). Το περιεχόμενο θα πρέπει να έχει το στυλ συνομιλίας προσαρμοσμένο ώστε να απαντά άμεσα στα ερωτήματα των χρηστών. Καθώς αυτό είναι που οδηγεί σε υψηλότερες κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης.
Το τοπικό SEO είναι πιο σημαντικό από ποτέ:
Εάν διαθέτετε και μια θυγατρική επιχείρηση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, το τοπικό SEO είναι απαραίτητο εάν θέλετε να ανταγωνίζεστε άλλες επιχειρήσεις στην ίδια περιοχή. Το 78% των τοπικών αναζητήσεων σε κινητά να καταλήγουν σε αγορά εκτός σύνδεσης. Έτσι είναι ζωτικής σημασίας να συμπεριλάβετε το τοπικό SEO στη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα επιχείρησης που έχει βελτιστοποιήσει το τοπικό SEO της είναι η Starbucks. Ο γίγαντας του καφέ έχει αυξήσει την τοπική προβολή SEO μέσω του ιστότοπου, του ηλεκτρονικού καταστήματος και της εφαρμογής για κινητά. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης τη δυνατότητα χρήσης δεδομένων και πλούσιων επιλογών (rich snippets). Έτσι διασφαλίζει ότι οι πληροφορίες της επιχείρησής της είναι ορατές στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αύξηση των online αγορών:
Η πανδημία του Covid-19 έχει επιταχύνει τη στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ έχουν αύξηση 20% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και η τάση αυτή θα έχει συνέχεια και το 2023. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές κάνουν στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Γι΄αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι ιστότοποί τους είναι εύκολα ανιχνεύσιμοι μέσω των μηχανών αναζήτησης.
Βέλτιστες πρακτικές για το SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023
Η επιτυχία στο SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023 για τις επιχειρήσεις είναι η υιοθέτηση των ακόλουθων βέλτιστων πρακτικών:
Βελτιστοποίηση για κινητά τηλέφωνα. Επομένως, η βελτιστοποίηση του ιστότοπου και του περιεχομένου σας για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων είναι σημαντική. Αυτό περιλαμβάνει τη διασφάλιση ότι ο ιστότοπος διαθέτει ευέλικτο σχεδιασμό, σελίδες ταχείας φόρτωσης και εύκολη πλοήγηση.
Βελτίωση της ταχύτητας της σελίδας. Η ταχύτητα της σελίδας είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή εξαιρετικής εμπειρίας στον χρήστη και τη βελτίωση της κατάταξης SEO. Όσο πιο γρήγορα φορτώνει η σελίδα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας.
Αξιοποίηση των λέξεων-κλειδιών μακράς διαρκείας. Οι λέξεις-κλειδιά μακράς διαρκείας είναι πιο συγκεκριμένοι όροι αναζήτησης με χαμηλότερο εύρος αναζήτησης αλλά υψηλότερα ποσοστά σύγκρισης. Για παράδειγμα, “αγοράστε προσιτά αθλητικά παπούτσια online” αντί για απλά “αθλητικά παπούτσια”. Η βελτιστοποίηση για αυτές τις λέξεις-κλειδιά μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν το κοινό-στόχο τους και να βελτιώνουν την κατάταξη.
Εστίαση στην εμπειρία του χρήστη. Η εμπειρία του χρήστη είναι όλο και πιο σημαντική για τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου για ταχύτητα και απόδοση. Επίσης και την παροχή στους πελάτες μιας απρόσκοπτης και ευχάριστης εμπειρίας αγορών.
Τακτική παρακολούθηση των μετρήσεων. Για να καταλάβετε πώς αποδίδει η στρατηγική SEO, οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν τακτική παρακολούθηση των μετρήσεών τους. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση των προβολών σελίδων, των ποσοστών εμφάνισης και των ποσοστών κλικ (CTR). Όσο περισσότερα δεδομένα έχουν οι επιχειρήσεις σχετικά με την απόδοση του ιστοτόπου τους, τόσο καλύτερα μπορούν να βελτιώνουν τις τακτικές SEO τους.
Το μέλλον του SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Το μέλλον του SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι γεμάτο αβεβαιότητα. Οι μηχανές αναζήτησης είναι πιο εξελιγμένες και καθοδηγούμενες από την τεχνητή νοημοσύνη. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν για τον καθορισμό των κατατάξεων θα είναι όλο και πιο πολύπλοκοι και απρόβλεπτοι. Έτσι θα είναι δύσκολο για τις επιχειρήσεις να παραμείνουν μπροστά από την τρέχουσα κατάσταση.
Αυτή η σκέψη τρομάζει πολλούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι, κατά βάθος, το SEO εξακολουθεί να αφορά την παροχή στους χρήστες των σωστών απαντήσεων στα ερωτήματά τους με χρήσιμο και εύστοχο τρόπο. Εξακολουθεί να αφορά τη δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου που είναι βελτιστοποιημένο για τη διαδικασία αναζήτησης. Το κλειδί είναι να ενημερώνεστε για τις τελευταίες τάσεις και να τις ενσωματώνετε στη στρατηγική σας.
Το SEO του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένα κρίσιμο στοιχείο κάθε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ το 2023. Η αυξανόμενη σημασία του τοπικού SEO, η στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές και η απρόβλεπτη φύση των μηχανών αναζήτησης είναι παράγοντες που πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις αν θέλουν να επιτύχουν.
Με τις παραπάνω βέλτιστες πρακτικές, θα είναι σε καλό δρόμο η καλύτερη λειτουργία του ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου σας για την διαδικασία αναζήτησης το 2023.
Alex Quin
Πηγή: www.entrepreneur.com