Τα μαργαριτάρια, όσο διαχρονικά και αν είναι, αναβιώνουν. Κάποτε ήταν συνώνυμο των Sloane Rangers, των twinsets και των σταρ, όπως η Audrey Hepburn και η Grace Kelly. Η τάση των μαργαριταρένιων κοσμημάτων που είναι σε άνοδο αυτή τη σεζόν έχει να κάνει με την προσθήκη μιας σύγχρονης πινελιάς.
Τα μαργαριτάρια, που χρησιμοποιούν τακτικά οι Sarah Jessica Parker, η Harry Styles και η Δούκισσα του Cambridge, έχουν γοητεύσει τους glitterati με την ευελιξία και την πανκ λάμψη τους. Είτε είναι μπαρόκ είτε γλυκού νερού, είτε στολίζουν τον καρπό ή το αυτί σας. Απλά δεν μπορείτε να κάνετε λάθος με το κλασικό μαργαριτάρι.
Πιο πρόσφατα, ένα συγκεκριμένο choker με μαργαριτάρια κάνει το γύρο των social media. Το φόρεσαν στο λαιμό τόσες διάσημες influencers και celebrities που πήρε το όνομα TikTok Necklace.
Το εν λόγω σχέδιο είναι το Bas Relief Choker της Vivienne Westwood. Διαθέτει τρεις χειροποίητα πλεγμένες σειρές μαργαριταριών και έχει στο κέντρο του το λογότυπο Orb της Westwood με κρύσταλλα Swarovski.
Το αρχικό σχέδιο έκανε το ντεμπούτο του ως μονόκλωνο στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ήταν μέρος της συλλογής Harris Tweed της Westwood για την πασαρέλα του 1987. Αργότερα αναβαθμίστηκε σε τριπλή αλυσίδα για τη συλλογή Portrait της Westwood το 1990. Σήμερα, το κολιέ TikTok αποτελεί βασικό στοιχείο της A-list – η Rihanna, η Dua Lipa και η Bella Hadid είναι μερικές μόνο από τις θαυμάστριές του.
Γιατί όμως τέτοια λατρεία για αυτό κολιέ; Ίσως είναι η παγκόσμια απήχηση του μαργαριταριού. Έχει ανανεωθεί από ονόματα όπως η Simone Rocha και μια σειρά από ανεξάρτητες μάρκες κοσμημάτων. Οι Mikimoto, Éliou, Completedworks και Pacharee κάνουν τα μαργαριτάρια πιο προσιτά στον κόσμο με τα πολυπόθητα, οριακά σχέδια τους.
Ή ίσως η σημερινή αναγέννησή τους είναι από μια πιο απροσδόκητη πηγή – συγκεκριμένα από τα ιαπωνικά anime. Το manga Nana, που είναι η σημερινή τάση και μεταφέρθηκε σε σειρά anime από το 2006 έως το 2007, προωθεί έντονα το σχέδιο Orb της Westwood.
Η συγγραφέας του, Ai Yazawa, μια πρώην φοιτήτρια μόδας, γοητεύτηκε από τις πανκ ρίζες του Βρετανού σχεδιαστή. Έτσι πυροδότησε μια τρέλα για τα κοσμήματα της Westwood με το cult κοινό της σειράς. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η Westwood εκμεταλλεύτηκε μάλιστα αυτή τη φανφάρα και συνεργάστηκε με τη Nana σε διαφημίσεις που εμφανίστηκαν στο δημοφιλές ιαπωνικό περιοδικό punk μόδας Kera.
Αναμειγνύοντας την παράδοση με μια δόση πανκ, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το στυλ έχει δημιουργήσει ένα νέο κύμα οπαδών της Gen-Z. Προσθέτοντας το κατάλληλο zhush σε κάθε ντύσιμο, το κολιέ Vivienne Westwood TikTok είναι ένα αξεσουάρ που σίγουρα θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.