Τα εναλλακτικά μέταλλα απογειώνουν την τέχνη του κοσμήματος.

Αυξάνεται η τάση της αγοράς προς τις φρέσκες ιδέες και τις αντισυμβατικές επιλογές. Τα κοσμήματα από πολύτιμα μέταλλα εκτός του χρυσού κερδίζουν σταθερά την εύνοια τόσο των σχεδιαστών όσο και των αγοραστών.

Τα κοσμήματα από παραδοσιακά πολύτιμα μέταλλα, όπως ο χρυσός, συνεχίζουν να γοητεύουν την αγορά. Το 2021, η ζήτηση χρυσών κοσμημάτων σημειώνει αύξηση κατά 52% ετησίως σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Ινδία και η Κίνα, αγορές με ισχυρή πολιτιστική και ιστορική συγγένεια με τον χρυσό, ηγούνται της αύξησης, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η αγορά κοσμημάτων άρχισε να αναζητά όλο και περισσότερο την αντισυμβατικότητα. Έτσι αναγνωρίζει σταθερά τη μοναδική γοητεία και τα χαρακτηριστικά των εναλλακτικών μετάλλων. Μέταλλα όπως η πλατίνα, το τιτάνιο και το παλλάδιο, για να αναφέρουμε μερικά.

Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν κάνει ακόμη και ένα βήμα παραπάνω. Χρησιμοποιούν στις συλλογές κοσμημάτων τους εντελώς μη παραδοσιακά υλικά, όπως κοβάλτιο ή βολφράμιο. Οι κοσμηματοπώλες ακολουθούν το κάλεσμα αυτών των σύγχρονων αγοραστών που αψηφούν συνεχώς τις τάσεις και κλίνουν προς καινοτόμες ιδέες.

Σούπερ μέταλλο

Το τιτάνιο γίνεται ολοένα και περισσότερο το πολύτιμο μέταλλο που επιλέγουν οι σημερινοί καταναλωτές. Η σχεδιάστρια κοσμημάτων από το Χονγκ Κονγκ Anita So περιέγραψε το τιτάνιο ως “ελαφρύ αλλά σούπερ ισχυρό”. Έχει παρουσιάσει αρκετές, δημοφιλείς συλλογές κοσμημάτων από τιτάνιο κατά τη διάρκεια των ετών.

Σκουλαρίκια με φύλλα “Charm” διακοσμημένα με τζαδίτη, οπάλιο, διαμάντια και φανταχτερά ζαφείρια σε τιτάνιο από την Anita So

Το τιτάνιο έχει σκληρότητα 6 στα 10 της κλίμακας Mohs, καθιστώντας το ένα από τα πιο σκληρά και ανθεκτικά στις γρατζουνιές μέταλλα κοσμημάτων. Συγκριτικά, ο χρυσός μετράει περίπου 2,5 έως 3 στην κλίμακα Mohs, ενώ η πλατίνα και το παλλάδιο έχουν σκληρότητα 4 έως 4,5 και 4,75, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την So, το τιτάνιο είναι περίπου 45% ελαφρύτερο από το ατσάλι αλλά διπλάσιο σε αντοχή από το αλουμίνιο (2,5 έως 3 στην κλίμακα Mohs). “Σε αντίθεση με τον χρυσό και την πλατίνα, το τιτάνιο αντέχει στην τριβή, τη διόγκωση και τη διάβρωση. Με σημείο τήξης τους 1.668 βαθμούς Κελσίου, χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός καθώς και αργό για τη συγκόλληση.

Μετά την ανοδίωση (μια διαδικασία που χειρίζεται το στρώμα οξειδίου στην επιφάνεια του τιτανίου), δημιουργεί μόνιμα βιοσυμβατά χρώματα”, αποκάλυψε η σχεδιαστής. Εκτός από την ανθεκτικότητά του, το μέταλλο επιτρέπει επίσης στους σχεδιαστές κοσμημάτων να εκφράζουν περισσότερο την καλλιτεχνικότητά τους και να επινοούν καινοτόμα στυλ.

“Τα κοσμήματα πρέπει να είναι πολύχρωμα και ζωντανά. Το τιτάνιο κυκλοφορεί σε μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων. Όπως ασημί, μπρούντζο, μοβ, μπλε, γαλάζιο, χρυσό, ροζ, ματζέντα, πετρόλ, λάιμ και πράσινο”, σημείωσε η So.

“Είναι σαν ένας καλλιτέχνης να έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες σετ έγχρωμων μολυβιών και όχι μόνο ένα μαύρο ανθρακί. Η δημιουργικότητα είναι απεριόριστη”.

Με την ανοδίωση, το οξειδωμένο στρώμα του τιτανίου αλλάζει το φάσμα του φωτός δημιουργώντας έτσι εκθαμβωτικά, μαγευτικά χρώματα, εξήγησε η So. Οι κοσμηματοπώλες μπορούν στη συνέχεια να συνδυάζουν τιτάνιο σε διαφορετικά χρώματα. Να δημιουργούν ιδιαίτερα ξεχωριστά και ευφάνταστα κομμάτια με διαφορετικού χρώματος πολύτιμους λίθους.

Στη δημοτικότητα του τιτανίου συμβάλλει επίσης η βιοσυμβατότητά του, που σημαίνει ότι είναι γενικά μη τοξικό για τον ανθρώπινο οργανισμό. Ως εκ τούτου, τα δαχτυλίδια τιτανίου είναι γνωστό ότι δεν προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις σε όσους υποφέρουν από αυτές σε άλλα υλικά κοσμημάτων.

Βραχιόλι ‘Bumble Bee’ από τιτάνιο και χρυσό 18 καρατίων από την Anita So

Το  τιτάνιο είναι ένα δύσκολο υλικό για να δουλέψει κανείς, καθώς χρειάζεται ένα διαφορετικό σύνολο δεξιοτήτων και εργαλείων για τους κοσμηματοπώλες του πάγκου. Όμως η ζήτηση στην αγορά για κοσμήματα από τιτάνιο έχει σταθερή αύξηση.

Οι περισσότεροι κοσμηματοποιοί χυτεύουν τιτάνιο με μεγάλους, ακριβούς, μοναδικούς πολύτιμους λίθους, καθιστώντας τα περιζήτητα κομμάτια για το κόκκινο χαλί. “Θέλω να δημιουργήσω κοσμήματα από τιτάνιο για καθημερινή χρήση. Ειδικά για την αγορά του Χονγκ Κονγκ και της ηπειρωτικής Κίνας”, δήλωσε η So.

Το μέταλλο της αγάπης

Η πλατίνα έχει προβληθεί στην αγορά ως το πολύτιμο μέταλλο για τον εορτασμό περιστάσεων που αλλάζουν τη ζωή, όπως οι αρραβώνες και οι γάμοι.

Σύμφωνα με την Platinum Guild International (PGI), το φυσικά λευκό μέταλλο διαθέτει αξία και σημασία για τους αγοραστές κοσμημάτων. Τα επίπεδα καθαρότητας των κοσμημάτων από πλατίνα είναι συνήθως στο 95% έως 99%. Σε αντίθεση ο κίτρινος και ο λευκος χρυσός καρατίων  περιέχει 75% χρυσό ή και λιγότερο.

Την πλατίνα την προτιμούν για την πυκνότητά της και το χρώμα της που δεν ξεθωριάζει ποτέ. Αυτό  συμβάλλει στην προστασία της λάμψης των διαμαντιών και των πολύτιμων λίθων, υποδηλώνοντας αυτό που αντιπροσωπεύει το μέταλλο: Αγάπη, νόημα και αιωνιότητα.

“Αυτό ήταν πιο εμφανές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μια έρευνα καταναλωτών της PGI έδειξε ότι οι άνθρωποι άρχισαν να επανεκτιμούν τις προτεραιότητες της ζωής τους. Επίσης να εκτιμούν τις σχέσεις τους κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.

Η πλατίνα βρίσκεται σε καλή θέση ως μέταλλο επιλογής που συμβολίζει τα συναισθήματα και θυμίζει σημαντικές στιγμές στη ζωή τους”, δήλωσε ο Zhenzhen Liu, διευθυντής του Global Corporate Marketing της PGI.

Νέοι κατασκευαστές και έμποροι λιανικής πώλησης μπαίνουν επίσης στον τομέα της πλατίνας, ιδίως για επώνυμες συλλογές και προϊόντα υψηλής ποιότητας.

Οι ισχυρότερες αγορές για κοσμήματα από πλατίνα είναι η Ινδία, η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία. Μόνο στην Κίνα, τα κοσμήματα από πλατίνα πρωταγωνίστησαν στην ανάκαμψη των επιχειρήσεων το 2020.

Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε λόγω της οικονομικής ανάκαμψης και της ανερχόμενης ζήτησης. Επίσης λόγω της ανακατεύθυνσης των κεφαλαίων από τα ταξίδια και την ψυχαγωγία στις αγορές πολυτελείας.

Οι κοσμηματοπώλες σημείωσαν επίσης ισχυρές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια. Ανέπτυξαν καινοτόμες συλλογές και εισήγαγαν νέα σχέδια και τεχνικές, μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών. Ωστόσο, παρά την ταχεία ανάκαμψη το 2020, η Κίνα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει δυσκολίες το 2022 λόγω του τελευταίου κύματος μολύνσεων του Covid.

Η ζήτηση για κοσμήματα από πλατίνα στις ΗΠΑ ξεπέρασε τα προ του Covid επίπεδα το 2021. Η ανάπτυξη αναμένεται να ενισχυθεί φέτος, δήλωσε η PGI. Η ζήτηση στην Ιαπωνία και την Ινδία εν τω μεταξύ θα μπορούσε να ανακάμψει περαιτέρω.

Η Ιαπωνία είναι μια ώριμη αγορά για κοσμήματα από πλατίνα. Ως εκ τούτου, θα έχει σταθερή ζήτηση από τις γυναίκες καταναλωτές.

Η πλατίνα κατέχει κυρίαρχη θέση στο τμήμα των νυφικών κοσμημάτων της Ιαπωνίας. Υπάρχουν επίσης μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης μεταξύ μιας νεότερης γενιάς αγοραστών που αρχίζουν να εκτιμούν τις μοναδικές ιδιότητες του μετάλλου.

Στην Ινδία, οι αγοραστές προτιμούν ολοένα και περισσότερο τα κοσμήματα από πλατίνα ως συμβολικό δώρο σε αγαπημένα πρόσωπα. Οι γυναίκες αγοράζουν επίσης πλατίνα για τον εαυτό τους. Τα ανδρικά κοσμήματα είναι επίσης μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία στην αγορά κοσμημάτων από πλατίνα στην Ινδία.

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Μείνετε ενημερωμένοι! Εγγραφείτε στο newsletter μας!