Δύο εμβληματικές μάρκες ρολογιών Swatch και Omega, μια χαμηλή τιμή.

Swatch και Omega Συνεργασια

Date

Το MoonSwatch ήταν γραφτό να είναι μια αστρονομική συνεργασία. Παρόλο που η Swatch τόνισε ότι δεν επρόκειτο για μια περιορισμένη έκδοση, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αποτρέψει το χάος του πλήθους στις παρουσιάσεις σε όλο τον κόσμο.

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Την παραμονή της 26ης Μαρτίου, οι καταναλωτές σχημάτισαν ουρές εκατοντάδων μέτρων σε πόλεις σε όλο τον κόσμο. Από τη Μελβούρνη και το Τόκιο μέχρι τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο ακόμα και στην Ελλάδα. Η ανακοίνωση των εταιρειών Swatch και Omega για το πολυαναμενόμενο ρολόι Moon Swatch ήταν αρκετή για να προκαλέσει φρενίτιδα.

Σκηνές και πτυσσόμενες καρέκλες δημιουργούσαν μια οικεία εικόνα ενθουσιασμού και προσμονής που θύμιζε παρουσίαση της Apple. Αυτή τη φορά όμως οι ουρές δεν ήταν για την Apple, ήταν για τη Swatch.

Ενθουσιασμός υπήρξε για το πολυαναμενόμενο ρολόι Moon Swatch των 380 δολαρίων που κατασκεύασαν σε συνεργασία με την Omega. Όντας μη διαθέσιμο για online αγορά, το ταξίδι και η κατασκήνωση έξω από τα καταστήματα ήταν η μόνη επιλογή για τους συλλέκτες. Έτσι ώστε να πάρουν στα χέρια τους ένα από τα 11 ρολόγια εμπνευσμένα από το ηλιακό σύστημα.

Αποτέλεσμα, ακολούθησε τρέλα σε τέτοιο βαθμό που επενέβη η αστυνομία σε εκδήλωση στη Σιγκαπούρη, όπου ξέσπασαν βίαια επεισόδια. Ο υπουργός Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων κάλεσε τους αγοραστές σε μια “αίσθηση προοπτικής”. Συγκεκριμένα είπε ότι “δεν χρειάζεται να χάνουμε το μυαλό μας για αυτές τις καταστάσεις”.

Ακόμη, η μπουτίκ της Carnaby Street στο Λονδίνο έκλεισε για την ασφάλεια του πλήθους σε 30 λεπτά από το άνοιγμα. Επίσης οι νέοι ιδιοκτήτες των Moon Swatch στο Ντουμπάι έφυγαν με αστυνομική συνοδεία μετά την αγορά τους, για να φύγουν ασφαλείς από τον συνωστισμό των όλο και πιο ανυπόμονων αγοραστών.

Οι καταναλωτές εξάντλησαν τα ρολόγια σε λιγότερο από 10 λεπτά στη Μελβούρνη. Για την διαχείριση του πλήθους των ανθρώπων που είχαν σχηματίσει ουρά όλη τη νύχτα κάλεσαν την αστυνομία.

Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στην μπουτίκ Pitt Street του Σίδνεϊ. Βίντεο έκαναν την εμφάνισή τους, με ανυπόμονους αγοραστές συνωστισμένους έξω από το κατάστημα τις πρώτες πρωινές ώρες. Σκοπός τους η απόκτηση της εμβληματικής έκδοσης πριν εξαντληθεί το διαθέσιμο όριο του καταστήματος.

Ακόμα και στην Ελλάδα, ο κόσμος έκανε ουρά έξω από το κατάστημα της Swatch στο κέντρο της Αθήνας με στόχο να “αρπάξει” ένα ρολόι 250 ευρώ που μοιάζει με εκείνο της Omega αξίας περίπου 7.000 ευρώ. Το σκηνικό θυμίζε Black Friday και δεν βρισκόμαστε σε περίοδο εκπτώσεων.

Η Swatch επιβεβαιώνει ότι η συλλογή Moon Swatch δεν είναι περιορισμένη έκδοση και ότι νέα αποθέματα θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες εβδομάδες. Όμως οι καιροσκόποι που έκαναν scalpers έσπευσαν να καταχωρήσουν τα ρολόγια τους στο eBay. Ως αποτέλεσα οι τιμές έφτασαν στο 10πλάσιο της αρχικής τιμής.

Τη στιγμή της δημοσίευσης, η υψηλότερη προσφορά ήταν στα 7.327 AU$, με 39 πλειοδότες να διεκδικούν το μοντέλο Mission to the Moon. Η τρομακτική αλήθεια είναι ότι η τιμή αυτή είναι πιο κοντά στην τιμή RRP για το αρχικό Omega Speedmaster!

Το να γίνει η τιμή προσιτή στις μάζες δεν εμπόδισε τους ανθρώπους να πληρώνουν υπέρογκες τιμές στη δευτερογενή αγορά για άμεση πρόσβαση σε ένα MoonSwatch.

Εντωμεταξύ είναι προ των πυλών η εμπορική έκθεση Watches & Wonders στη Γενεύη. Σε αυτήν θα συμμετέχουν μεγάλες μάρκες η Rolex, η Cartier και η Patek Phillipe. Ομοίως εκεί θα λανσάρουν νέα τολμηρά μοντέλα σε εξίσου τολμηρές τιμές. Μοιάζει ειρωνικό το γεγονός ότι αυτό το ταπεινό ρολόι έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας.

Τι λέει αυτό για τους καταναλωτές σήμερα και προμηνύει θετικά νέα για τη βιομηχανία ρολογιών;

Η αξία του εμπορικού σήματος δημιουργεί την σειρά.

Για τους λάτρεις των ρολογιών, δεν είναι να απορεί κανείς που το MoonSwatch συγκέντρωσε τόσο μεγάλη απήχηση. Η έκδοση γιορτάζει ένα από τα πιο εμβληματικά ρολόγια που δημιούργησε ποτέ η Omega – το Speedmaster – με τον πιο διάσημο ωρολογοποιό στον κόσμο, τη Swatch.

Βέβαια ορισμένοι απαισιόδοξοι έχουν επικρίνει τη συνεργασία, εκφράζοντας θλίψη για την διάλυση μιας εμβληματικής μάρκας. Άλλοι έχουν επαινέσει το εγχείρημα. Οι οπαδοί του “μισογεμάτου ποτηριού” λένε ότι αυτή η κυκλοφορία ανύψωσε το προφίλ της Swatch πάνω από την ιδιότητα του κατασκευαστή φθηνών πλαστικών ρολογιών χαλαζία. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η σκηνή είναι τώρα έτοιμη για περισσότερες συναρπαστικές συνεργασίες. Όμως όχι μόνο για τη δική της σταθερή σειρά εμπορικών σημάτων, αλλά και για άλλες σειρές.

Αυτό που ξεχνούν και οι δύο πλευρές είναι ότι η πώληση “φτηνών πλαστικών ρολογιών χαλαζία” είναι αυτή που επέτρεψε στον όμιλο Swatch να γίνει ο κολοσσός που κατέχει την Omega, όχι το αντίθετο!

Κάτω από τον μεγεθυντικό φακό, είναι δύσκολο να εξετάσουμε την ιστορία και την κληρονομιά αυτού του έργου. Με αναφορά στο αρχικό Omega Speedmaster Professional Moonwatch, η συλλογή κυκλοφόρησε με 11 παλέτες χρωμάτων. Κάθε μία από τις οποίες αντιπροσωπεύει έναν διαφορετικό πλανήτη του ηλιακού συστήματος. Το αρχικό Omega Speedmaster Professional Moonwatch φορούσε ο Buzz Aldrin κατά τη διάρκεια της προσελήνωσης του Apollo 11 στο φεγγάρι το 1969.

Με προσιτή τιμή, οι λάτρεις μπορούν να το αποκτήσουν χωρίς να ληστέψουν την τράπεζα και να πληρώσουν 7.600 AU$ για ένα αυθεντικό Professional Chronograph 42mm. Το αποτέλεσμα; Ένα χρυσό προϊόν που μαγεύει σε μια τιμή που μπορεί να αντέξει ο καθένας.

Οι συνεργασίες μεταξύ σχεδιαστών fast fashion και luxury designers συνεχίζουν για περισσότερο από μια δεκαετία. Γενικά είναι πολύ μόδα και αρέσουν στους καταναλωτές. Είναι αξιοπρόσεκτο το ότι οι Ελβετοί μόλις τώρα έχουν μπει στη δράση.

Επιπλέον αυτή η συνεργασία Omega x Swatch μπορεί να αποδειχθεί η σπίθα που θα βάλει φωτιά στην αναζωπύρωση της δημοτικότητας των παραδοσιακών ρολογιών. Έτσι λοιπόν μόνο ο χρόνος μπορεί να μας το δείξει.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: θα δούμε περισσότερες συνεργασίες μεταξύ εταιρειών ρολογιών πιθανότατα μετά την επιτυχία αυτού του πρόσφατου γεγονότος.

Παρ’ όλα αυτά, η αναγέννηση του μεριδίου αγοράς των κατόχων ρολογιών χαλαζία και μηχανικών ρολογιών από πρόσφατους συλλέκτες ή μετατροπές σε smartwatch αποτελεί καλό οιωνό για τον κλάδο.

Αυτού του είδους το μάρκετινγκ και η καινοτομία είναι ευπρόσδεκτες όταν λένε ότι το παραδοσιακό εμπόριο ρολογιών είναι ξεπερασμένο. Ανεξάρτητα από το τι λένε οι επικριτές, κρίνοντας από την υποδοχή, αυτό είναι μια νίκη για τη βιομηχανία.

Η εποχή μετά τα smartwatch.

Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία από την ευρεία υιοθέτηση του Apple Watch, οι ειδικοί θεωρούσαν ότι η τεχνολογική εισβολή στην αγορά ήταν η αρχή του τέλους για το παραδοσιακό αναλογικό ρολόι.

Με ένα έξυπνο ρολόι, με χαμηλό κόστος, μπορεί κάποιος να παρακολουθεί την υγεία του, να απαντάει σε κλήσεις και να θέτει άπειρες υπενθυμίσεις. Είναι δίκαιο που πολλοί έχουν θέσει το ερώτημα: είναι το παραδοσιακό ρολόι χειρός πλέον παρωχημένο; Θα λέγαμε ότι οι 24ωρες ειδοποιήσεις έχουν κουράσει τους καταναλωτές.

Ο κόσμος βγαίνει από την πανδημία COVID. Ως επακόλουθο βλέπουμε μια αυξανόμενη τάση για τους καταναλωτές για “αποσυμφόρηση” και “αποτοξίνωση” από την τεχνολογία. Υπάρχουν εκτεταμένες εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από μάρκες που είναι πρόθυμες να αναδείξουν την ομορφιά της παραδοσιακής ωρολογοποιίας. Έτσι η αύξηση της ζήτησης για τα παραδοσιακά ρολόγια χειρός έχει επιστρέψει δυναμικά.

Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ότι δεν είδαμε πρωτοσέλιδα για επέμβαση της αστυνομίας κατά την παρουσίαση του Apple x Hermés το 2015, στο απόγειο της δημοτικότητάς του!

Καταλήγοντας θα λέγαμε ότι θα υπάρχει πάντα αγορά και για τις δύο κατηγορίες. Όμως οι καταναλωτές σήμερα, ιδίως οι millennials, έχουν δείξει προτίμηση στα κλασικά προϊόντα που αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου. Αυτά είναι καλά νέα για τις παραδοσιακές εταιρείες ρολογιών, ιδίως εκείνες με ισχυρή κληρονομιά επωνυμίας.

Αυτή η αυξανόμενη ομάδα από λάτρεις των ρολογιών ξεχωρίζει ως γνώστες της δεξιοτεχνίας και της ιστορίας τους. Τώρα είναι η ώρα ανανέωσης και εορτασμού της ιστορίας τους για τις επώνυμες μάρκες.

Swatch & Omega

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

διαβαστε
περισσοτερα