Γενιά Alpha – Οι καταναλωτές του μέλλοντος

Οι καταναλωτές του μέλλοντος-Generation Alpha

Date

Γενιά Alpha. Η μεγαλύτερη γενιά ιστορικά με πρωτοφανή δύναμη δαπανών. Ποιοι είναι; Τι καταναλωτικές συνήθειες έχουν; Πώς θα επηρεάσουν την παγκόσμια αγορά;

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Ποιοι θεωρούνται γενιά Alpha.

Γεννημένοι μεταξύ 2010 και 2025 είναι παιδιά των Millenials και των νεότερων Gen X.

Το όνομα επινοήθηκε από τον Αυστραλό κοινωνικό ερευνητή Mark McGrindle το 2005. Αναφέρεται στη γενιά που γεννήθηκε αποκλειστικά μέσα στον 21ο αιώνα και όπως διαφαίνεται, θα ασκήσουν πρωτοφανή δύναμη.

Περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια παιδιά γενιάς Alpha γεννιούνται σε όλο τον κόσμο κάθε εβδομάδα. Μέχρι το τέλος του 2024 θα υπάρχουν περίπου 2 δισεκατομμύρια, καθιστώντας τα τη μεγαλύτερη γενιά στην ιστορία. Αντιπροσωπεύουν το μέλλον και είναι ο φακός για να κοιτάξουμε και να κατανοήσουμε μετά την επόμενη δεκαετία. Αν και πολύ νέοι, επηρεάζουν τις αγορές της οικογένειάς τους και υιοθετούν πρώιμα την τεχνολογία.

Ας τους γνωρίσουμε.

Οι Alpha θα ζήσουν περισσότερο και θα εργαστούν αργότερα στη ζωή τους. Θα αποκτούν διαρκή εκπαίδευση μέχρι το 2050, με το 50% να έχει πανεπιστημιακά προσόντα. Θα γίνουν η μεγαλύτερη γενιά καταναλωτών μεσαίας τάξης που γνώρισε ποτέ ο κόσμος.

Το μέσο προσδόκιμο ζωής τους θα είναι τα 80,9 χρόνια για τους άνδρες και τα 85 για τις γυναίκες. Σε αντιστοιχία με τα 73,1 και 79,5 το 1988, καθιστώντας τους Alpha τη μακροβιότερη γενιά.

Η εκπαίδευση θα τους πάρει περισσότερο χρόνο με αποτέλεσμα να ζουν περισσότερο με τους γονείς. Η αρχή του σταδίου ενηλικίωσης που περιλαμβάνει τον γάμο, τις υποχρεώσεις και τα παιδιά, θα καθυστερήσει περισσότερο από τις δύο προηγούμενες γενιές.

Οι νεαροί Alpha εμφανίζουν κοινωνική ψυχολογική και εμπορική πολυπλοκότητα πολύ νωρίτερα στην παιδική ηλικία. Η πρωτοφανής παγκόσμια συνδεσιμότητά τους μέσω της τεχνολογίας, τους ωθεί να γνωρίζουν, να ασχολούνται με το περιβάλλον και να γίνονται καταναλωτές πολύ νωρίτερα στην παιδική ηλικία.

Γεννήθηκαν ταυτόχρονα με το iPad, το Instagram και τη λέξη ”app”. Βλέπουν μπροστά τους τις οθόνες σε νεότερη ηλικία σαν πιπίλες, διασκέδαση και εκπαιδευτικά βοηθήματα.

Η βάπτισή τους στην τεχνολογία θα τους βοηθήσει να αποτελέσουν την επιχειρηματική γενιά κατά τον Dan Schawbel ερευνητή στο χώρο εργασίας. Συνεχίζοντας για τη γενιά Alpha το 2014, ο Schawbel προέβλεψε ότι κάθε γενιά, από δω και πέρα, θα γίνει πιο επιχειρηματική λόγω της μεγαλύτερης πρόσβασης σε πληροφορίες, ανθρώπους και πόρους νωρίτερα. Θα δούμε πολλούς επιχειρηματίες Alpha να ξεκινούν πριν από τα 10 τους χρόνια. Μέσα από τις αποτυχίες τους θα μάθουν πολλά για το επόμενο εγχείρημα. Θα είναι τελικά πιο επιτυχημένοι επιχειρηματίες επειδή θα έχουν αναλάβει περισσότερα ρίσκα νωρίτερα. Θα έχουν περισσότερο χρόνο να δημιουργήσουν φήμη και σχέσεις, συγκριτικά με τις προηγούμενες γενι.

Απόδειξη ο δημιουργός περιεχομένου του YouTube με το υψηλότερο εισόδημα το 2020 ήταν ο εννιάχρονος Ryan Kaji, του οποίου το κανάλι Ryan World απέφερε διαφημιστικά έσοδα 29,5 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με το Forbes. Ο μικρός υπό την επίβλεψη των γονιών του, έφτιαχνε βίντεο ξετυλίγοντας και παρουσιάζοντας παιχνίδια. Έχει τη δική του σειρά επώνυμων παιδικών προϊόντων, αποθηκευμένα πλέον στους μεγαλύτερους λιανοπωλητές των ΗΠΑ μεταξύ των οποίων το Target, Walmart και Amazon.

Ένα άλλο Alpha η επτάχρονη Anastasia “Nastya” Redzinskaya. Είναι η μόνη γυναίκα στους 10 κορυφαίους δημιουργούς περιεχομένου στο YouTube, που τα κανάλια της απέφεραν 18,5 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Τόσο ο Ryan όσο και η Nastya καυχιούνται για το Παγκόσμιο κοινό ενώ οι Alpha γενικότερα, είναι πολιτιστικά διαφορετικοί και κυρίως διεθνώς προσανατολισμένοι.

Generation Alpha. Η μεγαλύτερη γενιά ιστορικά με πρωτοφανή δύναμη δαπανών.

Καταναλωτικές συνήθειες

Η αριθμητική τους υπεροχή και ο πλούτος τους θα τους καταστήσουν ελκυστικούς καταναλωτές για τις μελλοντικές επιχειρήσεις. Ενώ η επιρροή τους ακόμη και ως μικρά παιδιά δεν αμφισβητείται.

Το Αμερικανικό έντυπο AdAge, καταγράφει ότι το 81% της γενιάς Alpha επηρεάζουν σημαντικά τις οικογενειακές αγορές. Ενώ αυτά κάτω των 12 ετών τις αγορές αξίας 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Επηρεάζονται από τους μεγαλύτερους και πιο ευγενείς γονείς τους, προηγούμενων γενιών με αποτέλεσμα να γίνουν πολύ χαλαροί. Σε κάθε προσπάθεια να τους προσεγγίσετε ή να τους πουλήσετε, οι γονείς τους θα πρέπει να είναι μέρος της καμπάνιας μάρκετινγκ.

Εκτίθενται σχεδόν από τη γέννησή τους στην ψηφιακή διαφήμιση, αγνοούν την εποχή πριν από την κοινωνική δικτύωση, επικοινωνούν και ψωνίζουν κυρίως μέσω κινητών. Διαμορφώθηκαν σε μία εποχή εξατομίκευσης και προσαρμογής. Μπορούν να τυπώσουν το όνομά τους σε βιβλία, στον ρουχισμό, στις κούπες και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.

Το 2015, το Αμερικανικό τηλεοπτικό δελτίο Pew Research Center διαπίστωσε ότι το 81% των γονιών με παιδιά ηλικίας 5 ετών και κάτω, παρακολουθούσαν βίντεο ή έπαιζαν παιχνίδια σε ηλεκτρονική συσκευή σε καθημερινή βάση.

Τα αστέρια των κοινωνικών δικτύων επηρεάζουν καθοριστικά τους καταναλωτές ηλικίας μεταξύ 6 και 12 ετών. Το ένα τέταρτο αναφέρει τους δημιουργούς περιεχομένου στο Instagram, το YouTube και το Snapchat, ως την κύρια επιρροή στις αγορές τους.

Σύμφωνα με έκθεση του 2019 από τη Βρετανική εταιρεία έρευνας αγοράς Wanderman Thompson commerce (WTC), οι νέοι μεταξύ 6 και 16 ετών, επηρεάζονται από ένα ευρύτερο φάσμα παραγόντων, με τους περισσότερους να είναι εξωτερικοί. Πολύ απλά στη γενιά Alpha γνωρίζουν και ασχολούνται με το περιβάλλον τους σε νεότερη ηλικία και γίνονται καταναλωτές πιο γρήγορα. Αυτό είναι αποτέλεσμα κυρίως, της πρωτοφανούς παγκόσμιας συνδεσιμότητας τους μέσω της τεχνολογίας.

Προχωρήσαμε πολύ πέρα από τα παραδοσιακά παιχνίδια και την παιδική χαρά. Τώρα τα παιδιά επηρεάζονται από τα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση μέσω προγραμματισμού και την τηλεόραση κατά παραγγελία.

Η έρευνα του WTC διαπίστωσε ότι η γενιά Alpha αντιγράφει τους γονείς της στη μέθοδο αγορών. Αν αγοράζουν διαδικτυακά θα το κάνουν και αυτά όλο και περισσότερο και κυρίως χωρίς καμία διάθεση να περιμένουν. Αυτό παρέχει ένα σαφές μήνυμα στους λιανοπωλητές του ηλεκτρονικού εμπορίου για επενδύσεις στην αμεσότητα στις παραδόσεις των παραγγελιών.

Παρότι το 49% των παιδιών στις ΗΠΑ και το 42% στη Βρετανία που ερωτήθηκαν είχαν πρόσβαση σε λογαριασμό Amazon, η Alpha δεν είναι ακόμη έτοιμη να εγκαταλείψει τον παραδοσιακό τρόπο αγορών.

Η ευκολία και οι συναρπαστικές εμπειρίες που προσφέρει η τεχνολογία, βρίσκεται στο κέντρο ενδιαφέροντος για τις αγορές του μέλλοντος. Ταυτόχρονα, η πλειοψηφία αυτών των παιδιών, επιθυμεί παράλληλα διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα σε απόλυτη αρμονία.

Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη των λιανοπωλητών να υιοθετήσουν πολυκαναλική προσέγγιση συνεργασίας με την επόμενη γενιά αγοραστών. Θα πρέπει να είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για να συμπληρώσουν και όχι να αντικαταστήσουν το φυσικό κατάστημα.

Ενώ η εποχή της γενιάς Alpha φαίνεται μακρινή, ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής στον σύγχρονο κόσμο μας δημιουργεί την ανάγκη για μία πρόωρη πρόβλεψη. Τα τεχνολογικά επιτεύγματα διαμόρφωσαν ήδη καταναλωτικές συνήθειες. Τώρα στο χέρι των λιανοπωλητών και των ιδιοκτητών επιχειρήσεων να κατανοήσουν την επόμενη μεγάλη γενιά, πριν καν αρχίσουν να ψωνίζουν.

Ποιοι τελικά είναι η γενιά Alpha.

Η γενιά Alpha πιθανόν να είναι περισσότερο ευσυνείδητοι καταναλωτές. Θα αγοράζουν από επιχειρήσεις ευθυγραμμισμένες με τις αξίες τους και με ταυτότητα.

Οι εξατομικευμένες και εξαιρετικά βολικές διαδικτυακές αγορές είναι το ελάχιστο για τους Alpha. Είναι αφόρητα επιλεκτικοί και εξόχως απαιτητικοί από τις προηγούμενες γενιές. Μεγαλώνοντας με το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένουν την παραλαβή των προϊόντων τους γρηγορότερα κατά 25% από ότι οι γονείς τους με μέγιστο όριο τις δύο ημέρες.

Τέλος η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό μέλημα για την γενιά Alpha. Θα ευνοήσουν της επιχειρήσεις με ανακυκλώσιμες συσκευασίες και υλικά, λειτουργίες χαμηλών αποβλήτων και πολιτικές ουδέτερες στον άνθρακα.

Γράφει η Arabella Roden

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

διαβαστε
περισσοτερα