Ξεκινώντας από ταπεινή καταγωγή ως Ελληνίδα μετανάστρια γεννημένη στη Νέα Υόρκη, η Μαρία Κάλλας έκανε το επαγγελματικό της ντεμπούτο το 1941. Αλλά μέσα σε 10 χρόνια εμφανιζόταν σε όλα τα μεγάλα θέατρα της όπερας. Ενώ τα πιο διάσημα έργα της ήταν η Τόσκα του Πουτσίνι, η Νόρμα του Μπελίνι και η Τραβιάτα του Βέρντι.

Τα κοσμήματα έπαιξαν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της γοητευτικής προσωπικότητάς της ως ντίβα. Κατά την άνοδό της στο χώρο του θεάματος, αρχειακά αποσπάσματα ταινιών την παρουσιάζουν με κομμάτια από ρουμπίνια, σμαράγδια και διαμάντια για τις συναυλίες της αλλά και σειρές από μαργαριταρένια κολιέ σε συνεντεύξεις. Τα κοσμήματα ήταν εκλεπτυσμένα και επιλέχθηκαν για την κομψότητα και τη δραματική τους φινέτσα. Αντανακλώντας τη χλιδή καθώς και το μεγαλείο που ενσάρκωνε η Κάλλας εντός και εκτός σκηνής.
«Αυτή [η Κάλλας] ξεκίνησε να τραγουδάει 300 χρόνια οπερατικής μουσικής ως μια υπέρβαρη νεαρή γυναίκα. Αλλά κατέληξε να γίνει ένα είδωλο κομψότητας και ομορφιάς». Δήλωσε ο Stefano Papi, συν-συγγραφέας του βιβλίου 20th-Century Jewelry & the Icons of Style.
Πολλά από τα κοσμήματά της αγοράστηκαν από τον σύζυγό της, τον Giovanni Battista Meneghini. Έναν πλούσιο βιομήχανο 28 χρόνια μεγαλύτερό της, τον οποίο παντρεύτηκε το 1949. Μετά από μια θριαμβευτική παράσταση στη Μήδεια στη Σκάλα το 1953, της αγόρασε κοσμήματα με ρουμπίνια και διαμάντια από το Faraone στο Μιλάνο. Κοσμήματα που φημολογείται ότι είχαν κατασκευαστεί από τον Harry Winston.

Ένα αντίγραφο του περιδέραιου εμφανίζεται στην ταινία Maria του Pablo Larrain με πρωταγωνίστρια την Angelina Jolie. Καθώς επαναφέρει τη La Divina, όπως την αποκαλούσαν οι πολλοί θαυμαστές της, στο προσκήνιο. Ανακαλώντας επίσης τα τελευταία χρόνια της θυελλώδους και γεμάτης κοσμήματα σταρ της όπερας πριν πεθάνει σε ηλικία 53 ετών από ραγισμένη καρδιά μόνη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι.
Η Τζολί φόρεσε στην ταινία και στην πρεμιέρα της στις Κάννες μερικές καρφίτσες Cartier που ανήκαν στην Κάλλας. «Ήταν πολύ συγκινητικό να φοράω ένα κόσμημα Cartier που φορούσε και της ανήκε», δήλωσε η Jolie. «Το να έχω κοσμήματα τόσο υψηλής ποιότητας στην κάμερα ένιωσα ξεχωριστή αλλά και ταιριαστή για τη Μαρία. Ήταν μια τόσο κομψή κυρία».

Καθώς η εμβληματική θέση και ο πλούτος της Κάλλας μεγάλωναν, μεγάλωνε και η συλλογή της. Το 1955 ο Meneghini της αγόρασε ένα κολιέ με σμαράγδια και διαμάντια αλλά και ένα δαχτυλίδι με σμαράγδια 37,56 καρατίων. Φορούσε Cartier, Harry Winston και όταν εγκατέλειψε τον σύζυγό της το 1959 για τον Αριστοτέλη Ωνάση, ο πλούσιος εφοπλιστής την γέμισε με κοσμήματα Van Cleef & Arpels. Κατά τη διάρκεια της κοινής τους περιόδου, το 1967, παρήγγειλε στον Van Cleef μια πλατινένια καρφίτσα Five Leaf με έξι ρουμπίνια και διαμάντια από τη Βιρμανία, την οποία φορούσε καρφιτσωμένη στον ώμο της σε πολλές δημόσιες εμφανίσεις.

Μετά το θάνατό της το 1977 δεν έγινε τίποτα γνωστό για την τύχη των κοσμημάτων της. Μέχρι που κάποια από αυτά εμφανίστηκαν σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s το 2004, με τον πωλητή να αρνείται να κατονομαστεί.
Υπήρχαν πάντα εικασίες σχετικά με το ποιος κληρονόμησε κάποια από τα κοσμήματα. Ωστόσο, τώρα γνωρίζουμε ότι η Cartier αγόρασε κάποια από αυτά.





Πηγή: thejewelleryeditor