Η ιστορία του Λαλαούνη σε 10 κοσμήματα.

Date

Ανακαλύψτε σε 10 κοσμήματα πώς o Λαλαούνης σφυρηλάτησε το μοναδικό του στυλ συνθέτοντας αριστοτεχνικά μοτίβα και διαδικασίες κατασκευής που διαρκούν αιώνες.

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Τα θαύματα του κόσμου, του παρελθόντος και του παρόντος, αποτελούν τεράστια πηγή έμπνευσης για τους περισσότερους κοσμηματοποιούς και ο Lalaounis δεν αποτελεί εξαίρεση. Όπως και πολλοί άλλοι, η Μαρία Λαλαούνη, διευθύντρια σχεδιασμού της ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης Lalaounis, ταξιδεύει πέρα από τη χώρα της. Σκοπός της να δημιουργήσει τόσο εικονιστικά όσο και αφηρημένα σχέδια εμπνευσμένα από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων από την τέχνη μέχρι τη φύση, την αρχιτεκτονική και το ζωικό βασίλειο.

Όμως, τα σχέδια της Lalaounis είναι πολύ περισσότερα απ’ ό,τι φαίνεται με το μάτι. Σε αντίθεση με άλλους οίκους, οι τεχνικές κατασκευής κοσμημάτων παίζουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Η Δήμητρα Λαλαούνη Auersperg, συνδιευθύνουσα σύμβουλος και διευθύντρια διεθνών δραστηριοτήτων, εξηγεί. Όσο κι αν είμαστε γνωστοί για κοσμήματα με ελληνική κληρονομιά από εποχές και πολιτισμούς όπως η μινωική, η μυκηναϊκή ή η βυζαντινή, δίνουμε επίσης μεγάλη σημασία στις τεχνικές. Είναι τόσο ο σχεδιασμός όσο και οι τεχνικές που καθορίζουν τα κοσμήματά μας. Για παράδειγμα, σε ένα κόσμημα ελληνιστικής έμπνευσης με το μοτίβο του κόμπου του Ηρακλή θα χρησιμοποιήσουμε τεχνικές χειροποίητης ύφανσης και κόκκων που χρησιμοποιούνταν εκείνη την εποχή. Ενώ ένα τσόκερ με νεολιθική ροπή θα είναι κατασκευασμένο με χρυσό σφυρηλατημένο στο χέρι.

Αλλά η εφευρετικότητα δεν σταματά εδώ. Ο Λαλαούνης διασταυρώνει και αναμειγνύει και συνδυάζει τεχνικές και εποχές.

Ένα μινωικό στυλ χρυσών χαντρών θα μπορούσε να κατασκευαστεί με την τεχνική σφυρηλάτησης χρυσού από την παλαιότερη νεολιθική περίοδο. Ή ένα πουλί, τυπικό της ελληνιστικής εποχής με λεπτά σημάδια κόκκων, κάθεται πάνω σε ένα σύγχρονο τετράγωνο άκρο.

Αυτή η προσέγγιση, η οποία συνδυάζει διαφορετικά στυλ σχεδιασμού με μια σειρά από κατασκευαστικές δεξιότητες, είναι τόσο χαρακτηριστική που έχει ξεχωρίσει τη Lalaounis. Σε τέτοιο βαθμό, ώστε είναι δίκαιο να πούμε ότι η Lalaounis έχει δημιουργήσει ένα δικό της στυλ.

Δεν ήταν πάντα έτσι στο εργαστήριο, όταν ο ιδρυτής Ηλίας Λαλαούνης διοικούσε την εταιρεία. “Ο πατέρας μου δεν θα έκανε κάτι τέτοιο” εξηγεί η Λαλαούνης Auersperg. Ήταν πιο πιστός στις τεχνικές που χρησιμοποιούνταν σε κάθε περίοδο. Σήμερα, εκτός από το να αφηγούμαστε ιστορίες, πειραματιζόμαστε επίσης με τρόπους επεξεργασίας του χρυσού και έχουμε προσθέσει την πτυχή της ανάμειξης τεχνικών και στυλ. Ενώ μπορεί να εμπνεόμαστε από μια συγκεκριμένη εποχή, μπορούμε να την κατασκευάσουμε με τρόπους που δεν συνδέονται με εκείνη την εποχή. Βρίσκουμε πάντα τρόπους για να κάνουμε τα κοσμήματα πιο ενδιαφέροντα για τους πελάτες μας και για εμάς.

Στην Lalaounis, μια συλλογή δεν πεθαίνει ποτέ, αλλά εξελίσσεται μέσα από μια συνεχή αναζήτηση νέας σχεδιαστικής έμπνευσης, καθώς και από τον πειραματισμό με τις μεθόδους κατασκευής.

Παρά τους συνεχείς αυτούς επαναπροσδιορισμούς, κάθε κόσμημα που φέρει τη σφραγίδα Lalaounis είναι εκπληκτικά εύκολο να αναγνωριστεί. Όλα αυτά είναι δυνατά μόνο χάρη στη μοναδική διαδικασία δημιουργίας της Lalaounis, κατά την οποία η σχεδιαστική ομάδα συνεργάζεται χέρι-χέρι με τους χρυσοχόους στα εργαστήρια της Αθήνας. Η αναβίωση και η εξέλιξη της αρχαίας χειροτεχνίας συμβάλλει τόσο στην εμφάνιση της Lalaounis όσο και στα σχέδιά της.

Η Lalaounis Auersperg λέει: “η αδελφή μου Μαρία, η δημιουργική διευθύντρια, δεν δημιουργεί όπως οι άλλοι που κανονικά θα παρέδιδαν ένα τέλειο, ολοκληρωμένο σχέδιο στον αρχικοσμηματοπώλη. Πρόκειται για μια συνεχή συνεργασία μεταξύ αυτής και των κοσμηματοποιών. Η σχέση μας είναι σε μεγάλο βαθμό hands on. Έχουμε μια ιδέα, ένα όραμα ή απλώς ένα θέμα και σχεδιάζουμε κάποια βασικά σχέδια, αλλά από εκεί και πέρα συνεργαζόμαστε στενά με τους κοσμηματοπώλες για να καταλήξουμε σε μια αρχική ιδέα που να αποτυπώνει αυτό που θέλουμε να εκφράσουμε. Αυτό προσθέτει πολλά στο κομμάτι, καθώς είναι μια συζήτηση μεταξύ της ομάδας σχεδιασμού και του εργαστηρίου που επιτρέπει στο σχέδιο να επιτύχει τη μεγαλύτερη δυνατή έκφραση τόσο της ιδέας όσο και της χειροτεχνίας. Καταβάλλουμε επίσης μεγάλη προσπάθεια για να ελέγξουμε πόσο άνετα είναι τα κοσμήματα στο σώμα και προσαρμόζουμε παραδοσιακά δύσκολες τεχνικές ώστε να είναι πιο φορέσιμες.

Η θεωρία επιβεβαιώνει τα τελικά αποτελέσματα και παρακάτω είναι δέκα κοσμήματα Lalaounis που μεταφέρουν το πνεύμα του σχεδιασμού και της παραγωγικής διαδικασίας της εταιρείας.

1.Νεολιθικό δαχτυλίδι εμπνευσμένο από εργαλεία.

Αυτό το δαχτυλίδι Lalaounis είναι στο μινιμαλιστικό στυλ των νεολιθικών κοσμημάτων, με σφυρηλατημένο στο χέρι φινίρισμα, χαρακτηριστικό της εποχής.

2. Κολιέ Hercules Knot.

Το χρυσό κολιέ Hercules Knot της Lalaounis βασίζεται σε ένα ελληνιστικό μοτίβο που εξακολουθεί να φαίνεται σύγχρονο και κομψό και σήμερα.

3. Δαχτυλίδι Petal.

Αυτό το δαχτυλίδι petal είναι ένα καλό παράδειγμα της ικανότητας του Lalaounis να συνδυάζει σχεδιαστικά μοτίβα με τεχνικές από διαφορετικές εποχές, όπως η σφυρηλάτηση στο χέρι με διαμάντια.

4. Σκουλαρίκια με μινωικές χάντρες.

Ένα αρχαίο στυλ, όπως οι μινωικές χάντρες, βρίσκει νέα ζωή σε αυτά τα σκουλαρίκια Lalaounis που συνδυάζουν το αρχαίο στυλ των κοσμημάτων με χάντρες με διαφορετικές επεξεργασίες χρυσού, όπως η μικροσφυρηλάτηση.

5. Σκουλαρίκια της Ελένης της Τροίας.

Τα σκουλαρίκια “Ελένη της Τροίας” του Lalaounis έχουν πλούσια ιστορία που συνδέεται με τις ανασκαφές του Schliemann στη διάσημη πόλη τη δεκαετία του 1870. Παρά την αρχαία προέλευσή τους, αυτά τα σκουλαρίκια έχουν σύγχρονο αέρα και είναι ευκολοφόρετα.

6. Βυζαντινό βραχιόλι με ρουμπίνια.

Το βραχιόλι Lalaounis Byzantine Ruby απηχεί τα πλούσια χρώματα και μοτίβα των ψηφιδωτών αυτής της εποχής. Αυτά τα βραχιόλια είναι αιώνια αγαπημένα, καθώς είναι τόσο δελεαστικά εύκολο να στοιβάζονται και να φοριούνται καθημερινά.

7. Χρυσό μενταγιόν από τη Νουβία.

Δεν προέρχονται όλες οι εμπνεύσεις του Λαλαούνη από την κλασική εποχή. Αυτό το κρεμαστό κόσμημα παρουσιάζει μια ερμηνεία των μοτίβων που βρέθηκαν σε μια νουβική κεραμική του 5ου αιώνα.

8. Τετράγωνο δαχτυλίδι με πουλί.

Αυτό το γοητευτικό πουλάκι είναι σε ελληνιστικό στυλ, αλλά το τετράγωνο στέλεχος είναι αποφασιστικά σύγχρονο. Μια προσέγγιση που δίνει στο Lalaounis τη μοναδική του εμφάνιση και προσωπικότητα.

9. Δαχτυλίδι φιδιού.

Το φίδι ήταν παρόν σε όλη σχεδόν την ιστορία των κοσμημάτων λόγω των ισχυρών συσχετισμών του με την αναγέννηση και την πίστη. Ο Λαλαούνης αποδίδει αυτό το φίδι σε γλυπτική μορφή χρησιμοποιώντας την τεχνική της χύτευσης με διαφυγόντα κεριά.

10. Aurelia σκουλαρίκια πολυέλαιος.

Το γούστο των γυναικών δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ με το πέρασμα των αιώνων, καθώς αυτά τα σκουλαρίκια με τον απόηχο της ύστερης ρωμαϊκής εποχής είναι τόσο ελκυστικά όσο και πριν από τόσα χρόνια.

Πηγή: thejewelleryeditor.com

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

διαβαστε
περισσοτερα