Η φωτογραφία στην επικοινωνία του κοσμήματος.

Η φωτογράφιση κοσμημάτων μπορεί να επιτύχει πολλά περισσότερα από την απλή απεικόνιση των προϊόντων. Μπορεί να εστιάσει σε μοναδικές λεπτομέρειες που δημιουργούν πολύ διαφορετικά συναισθήματα και μπορεί να συμβάλλει στην οπτική επικοινωνία της ανάδειξης του κοσμήματος.

Instagram

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

Όπως διαβάσαμε στο www.ganoksin.com, για παράδειγμα τα κοσμήματα του σχεδιαστή Carl F. Dau με έδρα το Βερολίνο μπορούν να περιγραφούν ως μια σύνθεση υψηλής αισθητικής, σε συνδυασμό με την απλότητα και τη σαφήνεια. Οι φωτογραφίες με τις οποίες επικοινωνεί τα κοσμήματά του μιλούν ακριβώς την ίδια γλώσσα. Είναι ακριβείς και σαφείς και παρ’ όλα αυτά γεμάτες ένταση λόγω της αντίθεσης μεταξύ ηρεμίας και κίνησης

Βλέπουμε μια παράξενα αμφίσημη στάση όταν οι σχεδιαστές κοσμημάτων είναι αντιμέτωποι με την επικοινωνία των προϊόντων τους. Αυτό ισχύει ιδίως για τους κατασκευαστές κοσμημάτων στα αρχικά στάδια της καριέρας τους.

Υπάρχουν τόσοι πολλοί σχεδιαστές ικανοί να επιτύχουν τα υψηλότερα πρότυπα ακρίβειας και τέλειας δεξιοτεχνίας στην παραγωγή κοσμημάτων. Στη συνέχεια όμως προχωρούν στη λήψη κατώτερων φωτογραφιών τους, οι οποίες σε καμία περίπτωση αποδίδουν τη δική τους εξαιρετική δουλειά.

Αντίθετα, οι καταξιωμένοι σχεδιαστές είναι εξοικειωμένοι με τις εμπορικές εκθέσεις και με τον χειρισμό των μέσων ενημέρωσης. Έχουν συνήθως ήδη ανακαλύψει ή βιώσει πόσο σημαντικό είναι να καθορίσει κανείς μια σαφή προσέγγιση στην επικοινωνία του δικού του στυλ κοσμήματος και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του.

Μια ιδέα για το ποιος είναι ο στόχος του κοσμήματος μπορεί να βοηθήσει τον φωτογράφο ή τον σχεδιαστή να βρει την κατάλληλη μορφή εικόνων.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ένα προϊόν απαιτεί μια πλήρη (και ακριβή) καμπάνια εικόνας αμέσως μετά την εισαγωγή του στην αγορά, προκειμένου να μπει στην αγορά του κλάδου.

Ένα καλά μελετημένο ελάχιστο επίπεδο επαγγελματικής επικοινωνίας δεν έχει βλάψει ποτέ ένα κόσμημα. Ωστόσο, οι σχεδιαστές κοσμημάτων δεν θα πρέπει να τρέφουν φρούδες ελπίδες επιτυχίας. Θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι χρειάζεται χρόνος ακόμη και με επαγγελματική βοήθεια για να εδραιωθεί κανείς στην αγορά.

Παραθέτουμε κάποιες απόψεις για το θέμα του Matthias Hoffmann, στο Art + Design. Ο Matthias Hoffmann, είναι ανεξάρτητος φωτογράφος στο Ντίσελντορφ. Έχει συνεργασία μεταξύ άλλων με το πρακτορείο H.P. Hoffmann του Ντίσελντορφ.

Οι φωτογραφίες για να μπορέσει ο σχεδιαστής, δηλαδή ο δημιουργός πίσω από το κόσμημα, να τις χρησιμοποιήσει σωστά, πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει ξεκαθαρίσει τους στόχους που έχει και να τους συζητήσει με τον φωτογράφο.

Πώς πρέπει να εμφανίζουμε το κόσμημα; Ποιον πρέπει να προσελκύουμε; Με άλλα λόγια, ο σχεδιαστής πρέπει να αναπτύξει σαφείς στόχους όσον αφορά το ύφος και τη μορφή του έργου του. Ανάλογα με αυτή την ιδέα, ο φωτογράφος συμπληρώνει στυλιστικά το κόσμημα. Έτσι το απεικονίζει με όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του. Η όλη εμφάνιση θα φανεί πιο αυθεντική αν εναρμονίσουμε το στυλ του κοσμήματος και αυτό της φωτογραφίας.

Το είδος της εικόνας το βρίσκουμε στην πραγματικότητα μέσα στο ίδιο το κόσμημα. Η μοναδικότητά του και τα χαρακτηριστικά του αυτά θα καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να το φωτογραφίσουμε. Στην καλύτερη περίπτωση, την φωτογραφία την προσαρμόζουμε στις ανάγκες του σχεδίου.

Υπάρχουν κοσμήματα, για παράδειγμα πειραματικά κοσμήματα για το σώμα, τα οποία πρέπει πραγματικά να τα φωτογραφίζουμε φορεμένα. Τον ιδιαίτερο τρόπο χρήσης τους και την τρισδιάστατη δομή τους την εμφανίζουμε πραγματικά μόνο όταν τα τοποθετούμε σε συνδυασμό με ένα σώμα. Σε άλλα κοσμήματα η εστίαση μπορεί να είναι σε ορισμένες λεπτομέρειες, μια νέα τεχνική τοποθέτησης ή η χρήση ιδιαίτερα σπάνιων λίθων και άλλα παρόμοια.

Μια αυθεντική φωτογραφία πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοσμήματος και τους στυλιστικούς στόχους της ζήτησης. Έτσι μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε για τον Τύπο και για διαφημιστικούς σκοπούς. Αυτό φυσικά δεν είναι ακριβώς το ίδιο για φωτογραφίες που προσπαθούν να δημιουργήσουν μια συγκεκριμένη διάθεση, αντί να εστιάζουν στο προϊόν. Τέτοιες φωτογραφίες είναι συνήθως δύσκολο να τις χρησιμοποιήσουμε σε εργαστήρια κοσμημάτων. Όμως ως μέρος της ιδέας της εικόνας, υποστηρίζουν τη συνολική άποψη του σχεδιασμού.

Η αγοραστική διάθεση οφείλεται γενικά στο προϊόν. Θα αγοράσετε το προτεινόμενο κόσμημα μόνο αν αισθάνεστε προτίμηση σε αυτό. Και όσο φανταστική κι αν είναι μια φωτογραφία, δεν θα είναι ποτέ ο καθοριστικός παράγοντας για να αποφασίσετε αν ένα κόσμημα είναι ελκυστικό ή όχι.

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

διαβαστε
περισσοτερα