5 προβλέψεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο

5 προβλέψεις για τα επόμενα πέντε χρόνια του ηλεκτρονικού εμπορίου

Το ηλεκτρονικό εμπόριο γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1994, δηλαδή πριν από 25 χρόνια. Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, το e-commerce έχει ήδη αλλάξει τα πάντα.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1994, δηλαδή πριν από 25 χρόνια. Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, το e-commerce έχει ήδη αλλάξει τα πάντα.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1994, δηλαδή πριν από 25 χρόνια. Το αντικείμενο της πρώτης γνωστής στα χρονικά ασφαλούς διαδικτυακής συναλλαγής ήταν το 4ο solo album του Sting, με τίτλο «Ten Summoner’s Tales».

Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, το e-commerce έχει ήδη αλλάξει τα πάντα. Μερικά από αυτά οι αγοραστικές συνήθειες, τα ταξίδια, το φαγητό, ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης. Η καθημερινότητα των καταναλωτών έχει διευκολυνθεί αφάνταστα. 

Ποιο είναι άραγε το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου τα επόμενα χρόνια;

1. Σημασία δεν έχουν μόνο τα ίδια τα αγαθά, αλλά και οι αξίες που εκπροσωπούν.

Οι καταναλωτές θα δίνουν προσοχή όχι μόνο στα προϊόντα που αγοράζουν, αλλά και στις αξίες και το όραμα των εταιρειών που τα αντιπροσωπεύουν. Εξίσου σημαντικό ρόλο στις επιλογές τους θα παίζει η δυνατότητα στήριξης της εθνικής οικονομίας ή ακόμα και των τοπικών κοινοτήτων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Generation Z διακατέχεται από την επιθυμία να «κάνει το καλό». Το 76% της γενιάς αυτής δείχνει να ανησυχεί για το πως αντιμετωπίζει τα προβλήματα του πλανήτη μας η ανθρωπότητα. Ακόμα το 60% θέλει με την εργασία του να κάνει τη διαφορά και να ασκήσει επιρροή στον κόσμο. Η κοσμοθεωρία τους επηρεάζει, δίχως άλλο, και τις αγοραστικές προτιμήσεις τους.

2.Τεχνητή νοημοσύνη, μια πραγματική εμπειρία.

Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει σταθερά έδαφος στην καθημερινότητά μας. Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ποσότητα των επεξεργασμένων δεδομένων, οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν το AI δημιουργούν μια σειρά από πρόσθετες ευκαιρίες και στον κλάδο του e-commerce. Ήδη το 78% των εμπορικών σημάτων έχει εφαρμόσει λύσεις AI και VR για να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες. Ως αποτέλεσμα, ανάμεσα σε διάφορα άλλα οφέλη και στο πλαίσιο του «personalization», οι καταναλωτές είναι σε θέση να βιώσουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων,  προσαρμοσμένες στις ανάγκες και στα μέτρα τους, οι οποίες θα είναι μάλιστα ορατές στις σελίδες του e-shop ή σε ενημερωτικά. Με την πάροδο του χρόνου, η εικονική πραγματικότητα θα βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προσφέρουν τη δυνατότητα πραγματικής δοκιμής.

3.Κοινωνικό εμπόριο.

Οι καταναλωτές που έχουν μεγαλώσει στην εποχή του e-commerce ή του m-commerce είναι λογικό να έχουν αυξημένες προσδοκίες. Η επιθυμία τους είναι να τους προσεγγίζουν οι ίδιες οι εταιρείες και να τους εξυπηρετούν όπου και να βρίσκονται. Εξάλλου, η σύγχρονη γενιά των καταναλωτών ξοδεύει πάνω από δύο ώρες καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το social commerce (κοινωνικό εμπόριο) δεν αποτελείται μόνο από διαφημίσεις για πώληση ή αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων. Ταυτόχρονα παρέχει την ευκαιρία αγοράς καινούργιων αυθεντικών ειδών απευθείας από τους εμπλεκόμενους ιστότοπους. Προτού προβούν σε οποιαδήποτε αγορά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, τέσσερις στους δέκα διαδικτυακούς χρήστες αναζητούν και ελέγχουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Με την ταχύτατη ανάπτυξη των ευκαιριών προώθησης προϊόντων στα social media, η περαιτέρω επέκταση των online καταστημάτων στον τομέα αυτόν είναι μόνο θέμα χρόνου.

4.Το ηλεκτρονικό παράθυρο στον κόσμο για τις ΜμΕ.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει διαρκώς απίστευτες δυνατότητες ανάπτυξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ωστόσο, εκείνες μοιάζουν να μην επωφελούνται ακόμα πλήρως. Στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων επωφελείται των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Εντωμεταξύ, όπως δείχνουν τα στοιχεία της PayPal, οι διασυνοριακοί έμποροι σημειώνουν πολύ υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (14,3%) σε σύγκριση με όσους δραστηριοποιούνται σε τοπικό μόνο επίπεδο (2%). Η δυναμική της αγοράς είναι τεράστια, ειδικά εάν ληφθεί υπόψη η δυνατότητα προσέγγισης πελατών από κάθε γωνιά του κόσμου. Φέτος, η αξία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου θα ανέλθει σε σχεδόν 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.

5.Συνεχής επαγρύπνηση.

Η ασφάλεια των δεδομένων αποτελεί πλέον «θεμέλιο λίθο» του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η σημασία της για τα δύο μέρη των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα εξακολουθεί να αυξάνεται με το πέρασμα των χρόνων. Παράλληλα με την αυξανόμενη γνώση για το ιδιωτικό απόρρητο, οι νομοθετικές πράξεις και οι κανονισμοί, όπως το GDPR ή το PSD2, παρέχουν στους καταναλωτές τα απαραίτητα εργαλεία για την προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, τιμωρώντας αυστηρά τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε περίπτωση αμέλειας  σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Εντούτοις, θα είναι εξίσου ζωτικής σημασίας η προσπάθεια για την διατήρηση μιας σωστής ισορροπίας ανάμεσα στα υψηλά πρότυπα ελέγχων και ασφαλείας και την χαρακτηριστική άνεση των ηλεκτρονικών αγορών.

Πριν από 25 χρόνια, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι τα e-shops θα ήταν ποτέ σε θέση να αντικαταστήσουν πλήρως τα παραδοσιακά καταστήματα. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα και οι τεχνολογικές καινοτόμες εξελίξεις μας φέρνουν πιο κοντά στην κρίσιμη αυτή καμπή.

Βέβαια, η ανάπτυξη της αγοράς δεν θα επιβραδυνθεί Αντιθέτως, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να ξεπερνούν η μία την άλλη, στην απόπειρά τους να βελτιώσουν τη διαδικασία και την εμπειρία της αγοράς, προκειμένου να αυξήσουν την ικανοποίηση των πελατών.

Πηγή: zougla.gr

Αποποίηση ευθυνών: Οι πληροφορίες αυτές έχουν συλλεχθεί μέσω δευτερογενούς έρευνας και το veneticomagazine.gr δεν ευθύνεται για τυχόν σφάλματα σε αυτές.

Μοιρασου αυτο το αρθρο

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στον κόσμο του κοσμήματος αλλά και όχι μόνο!

διαβαστε
περισσοτερα

Μείνετε ενημερωμένοι! Εγγραφείτε στο newsletter μας!