Οι ξένοι επισκέπτες, το 52% είναι από χώρες της Ε.Ε, το 17% από την Ασία και τη Μέση Ανατολή. Ακόμη το 11% από την Αμερική, το 4% από την Αφρική και το 1% από την Ωκεανία. Η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία είναι αυτές που εκπροσωπούν περισσότερο την Ευρώπη. Αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέχουν την πρώτη θέση στην κατάταξη των επισκεπτών εκτός ΕΕ.
Στην έκθεση σημειώθηκε σημαντική αύξηση των αφίξεων από διάφορες χώρες. Όπως η Ελβετία (+46%), το Βέλγιο (+25%), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (23%) και η Τουρκία (+6%). Μεταξύ των νέων παρουσιών, αντίθετα, έχουν καταγραφεί αφρικανικές χώρες. Όπως Μοζαμβίκη, Γκάνα, Μαυρίκιος, Μπενίν, Ζάμπια, Μπουρκίνα Φάσο, Ακτή Ελεφαντοστού και Κένυα. Επιπλέον, καταγράφηκαν νέες συμμετοχές από πιο μακρινές χώρες, όπως οι Παρθένοι Νήσοι, η Μογγολία, η Νέα Ζηλανδία και το Βανουάτου.
Ο Σεπτέμβριος της Vicenzaoro επιβεβαιώνει τη σταθερότητα του ιταλικού κλάδου χρυσού και κοσμημάτων. Με αύξηση του κύκλου εργασιών (+10,2% το πρώτο εξάμηνο) και των εξαγωγών (+9,3% το πρώτο πεντάμηνο) του “Made in Italy”.
Η σταθερότητα του τομέα επιβεβαιώθηκε επίσης από τον υπουργό του “Made in Italy”, Adolfo Urso, στο χαιρετιστήριο μήνυμά του στην τελετή έναρξης της Vicenzaoro. Ξεκίνησε με φόρο τιμής στον πρόεδρο Lorenzo Cagnoni που απεβίωσε πρόσφατα.
Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο της Vicenzaoro ως καταλύτη για τις ιταλικές εξαγωγές σε διεθνές πλαίσιο. Η Vicenzaoro παραμένει σημείο αναφοράς για μεγάλους διεθνείς αγοραστές. Φιλοξένησε 400 ξένους αγοραστές με ένα πρόγραμμα που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό ICE και το Υπουργείο Εξωτερικών και Διεθνούς Συνεργασίας.
Μέσω της συνεργασίας της Trendvision Jewellery + Forecasting με την IEG και υπό τη διεύθυνση της Paola De Luca, οι πιο πρόσφατες τάσεις στον τομέα του κοσμήματος παρουσιάζονται στην Vicenzaoro Σεπτεμβρίου. Δίνει μια πρόγευση της πορείας που θα ακολουθήσουν οι σχεδιαστές, η αγορά και οι καταναλωτές τους επόμενους 18 μήνες μέσω της παρουσίασης του Trendbook 2025+.Η εκδήλωση αυτή αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για ολόκληρη την κοινότητα που ενδιαφέρεται να κατανοήσει το μέλλον του κλάδου. Εξετάζει βασικά ζητήματα όπως ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρώπινη δημιουργικότητα στο σχεδιασμό κοσμημάτων. Με συζητήσεις τόσο στο Trendbook όσο και στα διεθνή σεμινάρια που προετοιμάζουν το Παγκόσμιο Συνέδριο στην Τζαϊπούρ τον Οκτώβριο.
Η Vicenzaoro επίσης εδραιώνει την παρουσία της στον τομέα της ωρολογοποιίας. Με τη συμμετοχή μιας κοινότητας φορέων TIME B2B και τη διοργάνωση της εκδήλωσης VO’Clock Privè, ανοιχτής στο κοινό B2C.
Συνολικά, συμμετείχαν περίπου εξήντα εταιρείες του κλάδου των ρολογιών. Τόσο στο εκθεσιακό μέρος όσο και στις συζητήσεις και τα σεμινάρια που φέρνουν σε επαφή ειδικούς και λάτρεις του κλάδου.
Ένα κοινό πρόγραμμα εκδηλώσεων μεταξύ της IEG, της δημοτικής αρχής και των οικονομικών κλάδων, μαζί με διάφορους τοπικούς φορείς, έδωσε ζωή στη VIOFF, τη Vicenzaoro Fuori Fiera. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει σε Ιταλούς και διεθνείς επισκέπτες την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη Βιτσέντζα. Μέσα από εμπειρίες σε σχέση με το φαγητό και το κρασί, την καλλιτεχνική κληρονομιά και τα μουσεία σε καίρια σημεία της πόλης, καθιστώντας την πρωτεύουσα του κοσμήματος.
Όσον αφορά την προβολή, η έκθεση 2023 της Vicenzaoro September κατέγραψε συνολικά 134.830.414 εκατομμύρια μέσες ακαθάριστες συναλλαγές τόσο στην Ιταλία όσο και στο εξωτερικό. Τα social media της Vicenzaoro είχαν σχεδόν 20 εκατομμύρια προβολές (impressions) κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Οι προβολές από επαγγελματίες φορείς στα προφίλ των εκθετών στην πλατφόρμα B2B The Jewellery Golden Cloud ξεπέρασαν τις 150.000, με αύξηση 15% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τέλος, η Vicenzaoro September έγινε επίσης διεθνές σημείο αναφοράς για τη συμμετοχή σημαντικών θεσμικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Όπως οι Confindustria Federorafi, Confartigianato Orafi, Confcommercio Federpreziosi, CNA Orafi, Confimi Industria Categoria Orafa ed Argentiera, Assogemme, Assocoral και AFEMO, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών και Εξαγωγέων Μηχανημάτων Κοσμήματος, η CIBJO, η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Κοσμήματος, καθώς και το MAECI (Υπουργείο Εξωτερικών και Διεθνούς Συνεργασίας) και το ICE (Οργανισμός για την προώθηση στο εξωτερικό και τη διεθνοποίηση των ιταλικών εταιρειών).
Πηγή: vicenzaoro.com